Napi hány órát töltesz a vállalkozásod ügyeit intézve?
Meddig tudod/szeretnéd még növelni ezt a munkamennyiséget?
Amennyiben a mostani helyzet számodra megfelelő, akkor nem is érdemes tovább olvasnod… Bizonyára jól csinálod!
Viszont… ha az az érzésed, hogy lehetne másként, pl. ha
- hirtelen nagyot nőtt a céged,
- beesett egyszerre több nagy megrendelés/felkérés,
- nőtt a csapatod… és…
…mégis, hiába szakadsz szét, nélküled nem haladnak úgy az ügyek, viszont te nem tudsz mindenhol helyt állni, akkor ez Neked szól!
Ha szeretnél ezen változtatni és csak napi néhány órát tölteni a vállalkozásoddal úgy, hogy közben nem kell attól tartanod, hogy elmaradnak az eredmények, akkor érdemes tovább olvasnod!
Szeretnél egy olyan vállalkozás tulajdonosa lenni,
amely a személyes közreműködésed nélkül is
kiválóan működik és profitot termel?
Az ActionCOACH értelmezésében ilyen egy jól működő vállalkozás!
A kulcs a rendszerekben keresendő.
Ezzel a 9 lépéses sorozattal rendszerezheted az üzleti folyamataidat, így vállalkozásod működése hatékonyabbá válik, azaz több pénzt kereshetsz és több időd is marad. Nem ezért indítottad el a vállalkozásodat?
A rendszerek kiépítése annyit jelent, hogy pontosan meghatározzuk az eljárásokat, a folyamatokat, a szerepköröket. Hogyan kell ezt értelmezni? A különböző alrendszerek mind jobb összehangolásával, tökéletesítésével egyre hatékonyabbá teheted a vállalkozásod és élvezheted ennek eredményét, amely pénz és felszabaduló idő formájában jelenik meg.
Mely 9 lépés vezet el a vállalkozás rendszerezéséhez?
1. Vízió, jövőkép meghatározása
Az első lépés a teljesen rendszerezett vállalkozás létrehozása felé, hogy meghatározd a hosszú távú jövőképet. A vízió meghatározása segít megtervezni és bevezetni azokat a rendszereket, amelyek hozzájárulnak a végső cél eléréséhez.
2. Küldetés megfogalmazása
A küldetés megfogalmazása lényegében az alapító pozitív gondolat, vagyis amiért létrehoztad a vállalkozásodat, amit adni szeretnél TE a világnak. Meghatározod benne, hogy ki vagy, mivel foglalkozik a vállalkozásod, kik az ügyfeleid és mi különbözteti meg a vállalkozásodat a versenytársaktól.
Megmutatja neked, az alkalmazottaidnak és az ügyfeleidnek, hogy mivel foglalkozol, és hogyan fogsz haladni a céljaid elérése érdekében.
3. Vállalati kultúra kialakítása
A vállalati kultúra meghatározása segít megalkotni a „játékszabályokat”, azaz azt, hogy mit képviselsz, hogyan dolgozol és miként végzed az üzleti tevékenységedet.
Egy jó vállalati kultúra tartalmazza azokat a dolgokat, amelyek fontosak neked, az alkalmazottaidnak és az ügyfeleidnek, valamint azokat az elemeket, amelyek a vállalkozásod egészének hasznára válnak. Ne feledkezz meg a következetességről: a kialakított szabályok csak akkor szolgálják az érdekeidet, ha mindenkire egyformán érvényesek. téged is beleértve.
4. SMART célok felállítása
A célok azok a jelzőtáblák és mérföldkövek, amelyek segítenek a víziód elérésében, és a SMART (Specific-meghatározott, Measurable-mérhető, Achievable-elérhető, Relevant-helyzetre vonatkozó, Timely-időkeretbe foglalt) célok kitűzése segít abban, hogy összpontosítani tudj, és folyamatosan előre vigyed a vállalkozásodat.
5. Szervezeti struktúra felépítése
A szervezeti struktúra kidolgozása arra szolgál, hogy elkészülte után világos képet kapj az ideális vállalkozásáról, a struktúra, a szerepek és a felelősségi körök tekintetében. Persze ez nem csak neked lényeges, a kollégáid számára is fontos támpontot ad, hogy milyen kérdéssel kihez fordulhatnak.
6. Munkaköri leírások megfogalmazása
Miután elkészítetted a szervezeti struktúrát, itt az ideje, hogy elkezdd konkretizálni ezt a munkaköri leírások megfogalmazásával, amelyek meghatározzák minden egyes szerepkörrel járó konkrét feladatokat és felelősségeket. Ennek két szempontból van jelentősége: egy új dolgozó belépése sokkal egyszerűbb és a meglévő kollégák is egyértelműen tudják a feladataikat.
7. KPI (Kulcs teljesítménymutató rendszer) kidolgozása
A szervezeti ábrád utolsó része a kulcs teljesítménymutatók meghatározása az egyes, általad meghatározott szerepek számára, felvázolva az elvárásokat és azt, hogy mit kell elérni ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeres legyen.
Ennek kidolgozása segít meghatározni a szükséges lépéseket, és azokat az embereket, akikre szükséged van ahhoz, hogy előrevigyed a vállalkozásod. Fontos, hogy használd ezt az eszközt arra is, hogy rendszeresen visszajelzést adj munkatársaidnak a saját eredményeikről.
A megfelelően megválasztott és rendszeresen nyomon követett KPI-ok a vállalati belső és külső mutatókat összhangba hozzák az üzleti célokkal. Segítenek megérteni és befolyásolni az üzleti sikert.
Kattints egy összefoglalóért, amely segít a sikerre való felkészülésben!
8. Folyamatleírások elkészítése
A hatékony, könnyen követhető folyamatleírások sokkal könnyebbé teszi a munkatársak képzését, és ezáltal a jó munkatársakból nagyszerű csapat alakítható.
Egyszerűen fogalmazva, a folyamatleírások pontosan meghatározzák, hogy minden egyes alkalmazottnak hogyan kell elvégeznie a szerepköréhez kapcsolódó összes feladatot. Még egyszerűbben: mindenki tudja a helyét a rendszerben.😊
9. Működési szabályok véglegesítése
Vállalkozásod rendszerezésének végső célja egy olyan szervezet létrehozása, amely Nélküled is jól működik. A kirakós utolsó darabja a működési szabályok véglegesítése.
Szeretnél egy stabilan jövedelmező céget?
Ajánljuk figyelmedbe a Vállalkozásfejlesztés Garanciával programunkat!
Gyere el online rendezvényünkre,
ahol megmutatjuk, milyen lehetőségek állnak előtted vállalkozásod fejlesztésére!
Ha tetszett ez a bejegyzésünk,
keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között, hallgass minket PODCAST csatornánkon és
kövess minket kedvenc közösségi média felületeiden, hogy ne maradj le semmilyen újdonságról!