Napi hány órát töltesz a vállalkozásod ügyeit intézve?

Meddig tudod/szeretnéd még növelni ezt a munkamennyiséget?

Amennyiben a mostani helyzet számodra megfelelő, akkor nem is érdemes tovább olvasnod… Bizonyára jól csinálod!

Viszont… ha az az érzésed, hogy lehetne másként, pl. ha

  • hirtelen nagyot nőtt a céged,
  • beesett egyszerre több nagy megrendelés/felkérés,
  • nőtt a csapatod… és…

…mégis, hiába szakadsz szét, nélküled nem haladnak úgy az ügyek, viszont te nem tudsz mindenhol helyt állni, akkor ez Neked szól! Ha szeretnél ezen változtatni és csak napi néhány órát tölteni a vállalkozásoddal úgy, hogy közben nem kell attól tartanod, hogy elmaradnak az eredmények, akkor érdemes tovább olvasnod!

Szeretnél egy olyan vállalkozás tulajdonosa lenni, amely a személyes közreműködésed nélkül is kiválóan működik és profitot termel?

 Az ActionCOACH értelmezésében ilyen egy jól működő vállalkozás!

A kulcs a rendszerekben keresendő.

Létezik egy 9 lépésből álló módszer, amellyel rendszerezheted az üzleti folyamataidat, így több pénzt kereshetsz és több időd is marad. Nem ezért indítottad el a vállalkozásodat?

A rendszerek kiépítése annyit jelent, hogy pontosan meghatározzuk az eljárásokat, a folyamatokat, a szerepköröket. Hogyan kell ezt értelmezni? A különböző alrendszerek mind jobb összehangolásával, tökéletesítésével egyre hatékonyabbá teheted a vállalkozásod és élvezheted ennek eredményét, amely pénz és felszabaduló idő formájában jelenik meg.

Mely 9 lépés vezet el a vállalkozás rendszerezéséhez?

  1. Vízió, jövőkép meghatározása

Az első lépés a teljesen rendszerezett vállalkozás létrehozása felé, hogy meghatározd a hosszú távú jövőképet. A vízió meghatározása segít megtervezni és bevezetni azokat a rendszereket, amelyek hozzájárulnak a végső cél eléréséhez.

  1. Küldetés megfogalmazása

A küldetés megfogalmazása lényegében az alapító pozitív gondolat, vagyis miért hoztad létre a vállalkozásodat, mit szeretnél adni TE a világnak. Meghatározod benne, hogy ki vagy, mivel foglalkozik a vállalkozásod, kik az ügyfeleid és mi különbözteti meg a vállalkozásodat a versenytársaktól.

Megmutatja neked, az alkalmazottaidnak és az ügyfeleidnek, hogy mivel foglalkozol, és hogyan fogsz haladni a céljaid elérése érdekében.

  1. Vállalati kultúra kialakítása

A vállalati kultúra meghatározása segít megalkotni a “játékszabályokat”, azaz azt, hogy mit képviselsz, hogyan dolgozol és miként végzed az üzleti tevékenységedet.

Egy jó vállalati kultúra tartalmazza azokat a dolgokat, amelyek fontosak neked, az alkalmazottaidnak és az ügyfeleidnek, valamint azokat az elemeket, amelyek a vállalkozásod egészének hasznára válnak. Ne feledkezz meg a következetességről: a kialakított szabályok csak akkor szolgálják az érdekeidet, ha mindenkire egyformán érvényesek. téged is beleértve.

  1. SMART célok felállítása

A célok azok a jelzőtáblák és mérföldkövek, amelyek segítenek a víziód elérésében, és a SMART (Specific-meghatározott, Measurable-mérhető, Achievable-elérhető, Relevant-helyzetre vonatkozó, Timely-időkeretbe foglalt) célok kitűzése segít abban, hogy összpontosítani tudj, és folyamatosan előre vigyed a vállalkozásodat.

  1. Szervezeti struktúra felépítése

A szervezeti struktúra kidolgozása arra szolgál, hogy elkészülte után világos képet kapj az ideális vállalkozásáról, a struktúra, a szerepek és a felelősségi körök tekintetében. Persze ez nem csak neked lényeges, a kollégáid számára is fontos támpontot ad, hogy milyen kérdéssel kihez fordulhatnak.

  1. Munkaköri leírások megfogalmazása

Miután elkészítetted a szervezeti struktúrát, itt az ideje, hogy elkezdd konkretizálni ezt a munkaköri leírások megfogalmazásával, amelyek meghatározzák minden egyes szerepkörrel járó konkrét feladatokat és felelősségeket. Ennek két szempontból van jelentősége: egy új dolgozó belépése sokkal egyszerűbb és a meglévő kollégák is egyértelműen tudják a feladataikat.

  1. KPI (Kulcs teljesítménymutató rendszer) kidolgozása

A szervezeti ábrád utolsó része a kulcs teljesítménymutatók meghatározása az egyes, általad meghatározott szerepek számára, felvázolva az elvárásokat és azt, hogy mit kell elérni ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeres legyen.

Ennek kidolgozása segít meghatározni a szükséges lépéseket, és azokat az embereket, akikre szükséged van ahhoz, hogy előrevigyed a vállalkozásod. Fontos, hogy használd ezt az eszközt arra is, hogy rendszeresen visszajelzést adj munkatársaidnak a saját eredményeikről.

megfelelően megválasztott és rendszeresen nyomon követett KPI-ok a vállalati belső és külső mutatókat összhangba hozzák az üzleti célokkal. Segítenek megérteni és befolyásolni az üzleti sikert.

Kattints egy összefoglalóért, amely segít a sikerre való felkészülésben!

 

  1. Folyamatleírások elkészítése

A hatékony, könnyen követhető folyamatleírások sokkal könnyebbé teszi a munkatársak képzését, és ezáltal a jó munkatársakból nagyszerű csapat alakítható.

Egyszerűen fogalmazva, a folyamatleírások pontosan meghatározzák, hogy minden egyes alkalmazottnak hogyan kell elvégeznie a szerepköréhez kapcsolódó összes feladatot. Még egyszerűbben: mindenki tudja a helyét a rendszerben.😊

  1. Működési szabályok véglegesítése

Vállalkozásod rendszerezésének végső célja egy olyan szervezet létrehozása, amely Nélküled is jól működik. A kirakós utolsó darabja a működési szabályok véglegesítése. 

Ha mindezek után készen állsz a vállalkozásod rendszerezése, de nem tudod hogyan láss hozzá, egy üzleti coach segíteni tud abban, hogy ezeket az elveket a cégedben érvényre juttasd.

Megismertet olyan bizonyított és kipróbált stratégiákkal, amelyekkel valóban maradandó változásokat érhetsz el a vállalkozásodban. Több mint 80 országban használjuk a globális tapasztalatokat, és ültetjük át a helyi gyakorlatba ezeket az ismereteket.

Kattints és egyeztessünk egy időpontot!

kapcsolat banner

Ha érdekesnek találtad a mostani visszatérő ügyfelekkel kapcsolatos bejegyzést, keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast