Merítsünk nagyobbat! – A lead-ek számának növelése

A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 2. részének fókuszában a lead-ek számának az alakulása, azaz a kereslet szerepel. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részt is!

A szakirodalom szerint lead alatt azt a potenciális vásárlót értjük, aki valamilyen módon már kifejezte az érdeklődését a termékünk/szolgáltatásunk iránt. Feliratkozott egy hírlevélre, regisztrált az oldalunkon, feltett egy kérdést stb. Nagyon fontos továbbá, hogy ezt olyan módon tette, amely lehetővé teszi a nyilvántartását, nyomon követését. Ha ez megvan, akkor elindíthatjuk azon az úton, amelynek végre valódi vásárlóvá válik.

A siker érdekében olyan adatokra van szükségünk a megszólítani kívánt közösségről, amelyek segítségével feltérképezhetjük a viselkedését, mert a kapcsolat kialakításához szükséges „találkozás” ennek alapján érhető el.

Az első lépés tehát a figyelem megragadása, amely alapvetően a marketing kommunikációs megoldásainkon múlik. A lead-ek számának növelésére számtalan eszköz áll rendelkezésre, ezek közül a teljesség igénye nélkül emelünk ki néhányat iránymutatásként.

Két fő irányban indulhatunk el, egyrészt növelhetjük a kommunikációnkkal találkozók számának a körét, azaz

  • nagyobb földrajzi területen kommunikálunk;
  • új, eddig még meg nem szólított csoportokkal bővítjük a célzottak körét;
  • új csatornát választunk a kommunikációhoz.

A másik lehetséges irány a kommunikációs üzenetek tartalmának az alakítása, melynek révén

  • új tulajdonságok bemutatásával új igényeket kelthetünk a fogyasztókban (edukáció);
  • a termék/szolgáltatás közösségi megítélésének alakításával új érdeklődést válthatunk ki (influencer bevonása vagy csak általános presztízs változtatás)

Bármelyik utat is választjuk, a lead-szerzés sikere kizárólag azon múlik, hogy jól mértük-e fel azoknak a körét, akiknek a termékünket vagy szolgáltatásunkat szánjuk és a nekik szánt üzenet is releváns.

A jövedelmezőség fejlesztése a fentiek szerint már ott elkezdődik, amikor a lehetséges vevőink megszólítása kezdődik. Ennek megfelelően az ezzel összefüggő költségek értékelésénél célszerű figyelembe venni az így generált potenciális vevőkör által később realizálható forgalmat is, ez a beruházás-szemléletű marketing költség elemzés alapja.

Apropó elemzés… Annak érdekében, hogy minél pontosabb képet kapjunk a költségeink alakulásáról, illetve az értékesítési tevékenységünk hatékonyságáról nagyon pontos lead-nyilvántartási rendszerre van szükség. Ebben rögzíteni kell a beazonosított lead-ekkel kapcsolatos minden lépést, hiszen ezeken keresztül lehet nyomon követni az értékesítési folyamatot: ki, mikor, milyen üzenetre hogyan reagált, milyen válaszlépésre tudtuk ösztönözni a vásárlási útvonalon.

Talán nem is meglepő a kérdés, amit itt és most érdemes feltenni magadnak:

az utóbbi egy évben milyen lépéseket tettél a saját lead-jeid számának növelése érdekében?

Ha mindezek után készen állsz, hogy elindulj ezen az úton, de nem tudod hogyan láss hozzá, egy üzleti coach segíteni tud abban, hogy ezeket az elveket a cégedben érvényre juttasd.

Megismertet olyan bizonyított és kipróbált stratégiákkal, amelyekkel valóban maradandó változásokat érhetsz el a vállalkozásodban. Több mint 80 országban használjuk a globális tapasztalatokat, és ültetjük át a helyi gyakorlatba ezeket az ismereteket.

Kattints és gyere el egy ingyenes konzultációra!

Ingyenes konzultáció

Ez a bejegyzés a jövedelmezőségről szóló 6 részes sorozatunk 2. része. Ha érdekesnek találtad a mostani, kattints IDE az előző részért a jövedelmezőség 5 útjáról és látogass hozzánk vissza, mert a téma hamarosan folytatódik!

Addig is keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast