Többször és még többször – a vásárlások számának növelése

 

A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 4. részének fókuszában a vásárlások javítása és a visszatérő vásárlók szerepelnek. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részeket is!

A vásárlói bizalom megszerzésével megtörténik az első értékesítés, de természetesen itt nem állunk meg: ha valaki egyszer rendelt tőlünk, miért ne tehetné meg többször is?

Az alaphelyzet, hogy a vevőnk az első vásárlásával megelőlegezte a bizalmát az irányunkban. Ha azt kapta, amire számított vagy akár többet is, akkor ezt már megszerzett bizalomnak nevezhetjük, amit a követő vásárlások elérésével további értékre válthatunk.

Ismétlő vásárlás

Ha a vevő pozitív tapasztalatainak irányából kezdünk gondolkodni, akkor ezt többféle módon használhatjuk ki:

    • Ha a vevő elégedett volt az adott termékkel, akkor – jellegtől függően – ismétlő vásárlásokat generálhatunk lojalitás bonusokkal, elhúzódó kedvezményekkel, kuponokkal, stb.
    • Az ajánlásaink révén a már megvásárolt termék mellé kapcsolódó termékek vásárlását érhetjük el. Ehhez igénybe vehetünk kapcsolt kedvezményeket vagy akár az előbb már említett kuponokkal.
    • A vevő általános (elsősorban a kiszolgálásból fakadó) elégedettsége más, az eredetihez nem kapcsolódó termékek megvásárlását is eredményezheti. Ezt elősegíthetjük vásárlói hűségkártyával vagy például törzsvásárlói kör kialakításával is.

Persze vannak buktatók is, de ezek elhárítására három segítségünk lehet:

Árrés JAVÍTÁS

A fentiekből kitűnik, hogy ennek a tényezőnek a sikere leginkább a vásárlóink utógondozásán múlik. Az állandó minőség (mind termék, mind kiszolgálás) oldalon alapfeltétel, emellett elengedhetetlen a megfelelő nyilvántartást biztosító vevőkiszolgálási rendszer, csakúgy, mint a megfelelő kommunikációs eszközök megléte is.

Ellenőrzésképpen tedd fel magadnak a kérdést:

Rendelkezel-e megfelelő nyilvántartással vevőid vásárlásainak követéséhez?

Milyen programokat, megoldásokat alkalmazol annak érdekében, hogy vevőid többször vásároljanak nálad?

Ha mindezek után készen állsz, hogy elindulj ezen az úton, de nem tudod hogyan láss hozzá, akkor a jó hír, hogy egy üzleti coach segíteni tud abban, hogy ezeket az elveket a cégedben érvényre juttasd.

Megismertet olyan bizonyított és kipróbált stratégiákkal, amelyekkel valóban maradandó változásokat érhetsz el a vállalkozásodban. Több mint 80 országban használjuk a globális tapasztalatokat, és ültetjük át a helyi gyakorlatba ezeket az ismereteket.

Kattints és gyere el egy ingyenes konzultációra!

Ingyenes konzultáció

Ez a bejegyzés a jövedelmezőségről szóló 6 részes sorozatunk 4. része. Ha érdekesnek találtad a mostani, kattints IDE az első részért a jövedelmezőség 5 útjáról, IDE a második részért a lead-ek számának növeléséről és IDE a konverzió javításáról és látogass hozzánk vissza, mert a téma hamarosan folytatódik!

Addig is keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast