Minden egyes nap 86 400 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy kihozzuk belőle a maximumot. Így leírva soknak tűnik? Pedig sosem elég… Valójában az IDŐ a legértékesebb vagyontárgyunk, hiszen véges, tehetünk bármit, de a pénzzel ellentétben nem tudunk belőle „többet szerezni”. Éppen ezért vétek elvesztegetni!
„A sikeres ember az alatt az idő alatt halad előre, amit mások elpazarolnak.”
– Henry Ford
Az üzleti sikerhez elengedhetetlen a hatékony időgazdálkodás. Ez az első lépések egyike, amelyet rendezni kell egy vállalkozás piacképességének megteremtéséhez vezető úton.
Időgazdálkodási módszerek:
Összegyűjtöttnk 20 egyszerű lépést, – egy-egy kérdéssel, – hogy ezek megválaszolásával valóban mérhető eredményeket érj el ezen a téren:
1. Tűzz ki világos célokat! (Használd a SMART célkitűzést, amely segít az elnagyolt tervekből kézzelfogható és mérhető célokat formálni.)
– Mit értesz „világos” cél alatt?
2. Minden este gondold végig a másnapi teendőidet!
– Miért éri meg listába rendezni a tennivalókat?
3. Állíts fel fontossági sorrendet a feladatok között!
– Mi tesz egy tennivalót valóban fontossá a számodra?
4. Válaszd szét a sürgős és a fontos feladatokat!
– Milyen hosszú távú következményei lehetnek annak, ha nem végzed el valamelyiket?
5. Szelektálj a feladatok között, hiszen sosem elég az idő mindenre, de mindig van elég idő a legfontosabbra!
– Miért nehéz „elengedni” valamit?
6. Használd a Pareto elvet, a 80/20-as szabályt a feladatok 20%-ának azonosítására, amelyek a legnagyobb hasznot hoznak, és ezekre fókuszálj!
– Az üzleti folyamataidban és a privát életedben melyek azok a „cövekek”, amelyekre valóban támaszkodhatsz?
7. Figyelj magadra: megfelelő testmozgással, étrenddel és pihenéssel!
– Az autódat el szoktad vinni az időszakos szervízre?
8. Tudatosan edzd a fókuszált koncentrációs képességed!
– Mi a különbség aközött, hogy valamit szeretnél, vagy valamit tényleg akarsz?
9. Edd meg azt a békát! Azaz tudd le elsőként a nap legnehezebb feladatát – ne halogass!
– Látható, hogy hol fizeted meg az árát a halogatásnak?
10. Csinálj rendet a munkahelyeden!
– Milyen kockázatokkal számolhatsz, ha rendetlenségben dolgozol?
11. Használd ki hatékonyan az utazási időt! Például hallgass podcastot!
Ha itt jársz, akkor biztosan az üzleti témák is foglalkoztatnak, ebből a legjobbakat
– az ActionCoach Magyarország – adásait ITT éred el!
– Milyen témák keltik fel az érdeklődésed?
12. Gyakorlással és ismétléssel fejleszd a kulcsfeladatokban való jártasságod!
– Milyen előnyökkel jár, ha valamit sikerül rutinból elvégezni?
13. Dolgozz „valós” időben! Vedd fel a tempót, fejleszd a sürgősség érzését, tedd meg MOST!
– Mit jelent a jelenidő a számodra?
14. Tanulj meg gyorsan döntéseket hozni!
– Miért nehéz dönteni?
15. Alakítsd át a munkafolyamatokat! Térképezd fel és határozd meg, hogy mit kell tenni az egyszerűsítés érdekében.
– Elképzelésed szerint mekkora haszonnal járhat valamit kevesebb energiával, rövidebb idő alatt elvégezni?
16. Évente legalább egyszer „újulj meg”! Határozd meg mit kell tenned, hogy produktívabbá válj, hiszen minden folyamatosan változik…
– Mi mindenre lesz elég a következő 90 nap?
17. Tedd fel magadnak rendszeresen a kérdést: a jelenlegi tudásom ismeretében ezt tenném/ ebben a kapcsolatban lennék/ ezzel az ügyféllel dolgoznék stb.?
18. Döntsd el, hogy azért dolgozol, hogy élj, és nem azért élsz, hogy dolgozz!
– Miért érdemes komolyan venni ezt a normál módra visszafordított arányosságot?
19. Törekedj a kiegyensúlyozott életre.
– Miért érdemes a pihenő idő mennyiségére és a munkaidő minőségére odafigyelni?
20. Legyél intenzíven cselekvésorientált!
– Milyen eredményeket érhetsz el azzal, ha cselekvés és a végrehajtás orientált vagy?
Ismered a hatékony időgazdálkodás alapjait?
Egy korábbi BLOG bejegyzésből kiderül! Támpontokért kattints az alábbi képre!
Szükséged lenne bevált gyakorlati tippekre ahhoz,
hogy legyőzd a vállalkozókat súlytó időhiánnyal kapcsolatos 4 fő kihívást?
Kattints a képre és olvasd el az ezzel kapcsolatos legutóbbi BLOG bejegyzést!
Vállalkozónak lenni sokszor nagyon magányos dolog,
nincs kivel megvitatni az üzleti kihívásokat, a felmerülő kérdéseket.
Egy ActionCOACH üzleti coachcsal való együttműködéssel ez a probléma megszűnik. Egy élő, bizalmon alapuló kapcsolat teszi lehetővé, hogy megoszd egy erre felkészült szakemberrel a gondjaidat.
Miért küszködnél egyedül? Lépj velünk kapcsolatba!
Segítünk a vállalkozásoddal kapcsolatos kihívások megoldásában!
Kattints a képre vagy IDE!
Ha érdekesnek találtad az időgazdálkodási módszerekkel kapcsolatos mostani bejegyzést, keress további olvasnivalókat a blogok között, hallgass minket podcast csatornánkon vagy látogass el a következő 6LÉPÉS webináriumunkra!