Minden egyes nap 86 400 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy kihozzuk belőle a maximumot. Így leírva soknak tűnik? Pedig sosem elég… Valójában az IDŐ a legértékesebb vagyontárgyunk, hiszen véges, tehetünk bármit, de a pénzzel ellentétben nem tudunk belőle „többet szerezni”. Éppen ezért vétek elvesztegetni!

„A sikeres ember az alatt az idő alatt halad előre, amit mások elpazarolnak.”

– Henry Ford

Az üzleti sikerhez elengedhetetlen a hatékony időgazdálkodás. Ez az első lépések egyike, amelyet rendezni kell egy vállalkozás piacképességének megteremtéséhez vezető úton.

Időgazdálkodási módszerek:

Összegyűjtöttnk 20 egyszerű lépést, – egy-egy kérdéssel, – hogy ezek megválaszolásával valóban mérhető eredményeket érj el ezen a téren:

 1. Tűzz ki világos célokat! (Használd a SMART célkitűzést, amely segít az elnagyolt tervekből kézzelfogható és mérhető célokat formálni.)

– Mit értesz „világos” cél alatt?

2. Minden este gondold végig a másnapi teendőidet!

– Miért éri meg listába rendezni a tennivalókat?

3. Állíts fel fontossági sorrendet a feladatok között!

– Mi tesz egy tennivalót valóban fontossá a számodra?

4. Válaszd szét a sürgős és a fontos feladatokat!

– Milyen hosszú távú következményei lehetnek annak, ha nem végzed el valamelyiket?

5. Szelektálj a feladatok között, hiszen sosem elég az idő mindenre, de mindig van elég idő a legfontosabbra!

– Miért nehéz „elengedni” valamit?

6. Használd a Pareto elvet, a 80/20-as szabályt a feladatok 20%-ának azonosítására, amelyek a legnagyobb hasznot hoznak, és ezekre fókuszálj!

– Az üzleti folyamataidban és a privát életedben melyek azok a „cövekek”, amelyekre valóban támaszkodhatsz?

7. Figyelj magadra: megfelelő testmozgással, étrenddel és pihenéssel!

– Az autódat el szoktad vinni az időszakos szervízre?

8. Tudatosan edzd a fókuszált koncentrációs képességed!

– Mi a különbség aközött, hogy valamit szeretnél, vagy valamit tényleg akarsz?

9. Edd meg azt a békát! Azaz tudd le elsőként a nap legnehezebb feladatát – ne halogass!

– Látható, hogy hol fizeted meg az árát a halogatásnak?

10. Csinálj rendet a munkahelyeden!

– Milyen kockázatokkal számolhatsz, ha rendetlenségben dolgozol?

11. Használd ki hatékonyan az utazási időt! Például hallgass podcastot!

Ha itt jársz, akkor biztosan az üzleti témák is foglalkoztatnak, ebből a legjobbakat

– az ActionCoach Magyarország – adásait ITT éred el!

– Milyen témák keltik fel az érdeklődésed?

12. Gyakorlással és ismétléssel fejleszd a kulcsfeladatokban való jártasságod!

– Milyen előnyökkel jár, ha valamit sikerül rutinból elvégezni?

13. Dolgozz “valós” időben! Vedd fel a tempót, fejleszd a sürgősség érzését, tedd meg MOST!

– Mit jelent a jelenidő a számodra?

14. Tanulj meg gyorsan döntéseket hozni!

– Miért nehéz dönteni?

15. Alakítsd át a munkafolyamatokat! Térképezd fel és határozd meg, hogy mit kell tenni az egyszerűsítés érdekében.

– Elképzelésed szerint mekkora haszonnal járhat valamit kevesebb energiával, rövidebb idő alatt elvégezni?

16. Évente legalább egyszer „újulj meg”! Határozd meg mit kell tenned, hogy produktívabbá válj, hiszen minden folyamatosan változik…

– Mi mindenre lesz elég a következő 90 nap?

17. Tedd fel magadnak rendszeresen a kérdést: a jelenlegi tudásom ismeretében ezt tenném/ ebben a kapcsolatban lennék/ ezzel az ügyféllel dolgoznék stb.?

18. Döntsd el, hogy azért dolgozol, hogy élj, és nem azért élsz, hogy dolgozz!

– Miért érdemes komolyan venni ezt a normál módra visszafordított arányosságot?

19. Törekedj a kiegyensúlyozott életre.

– Miért érdemes a pihenő idő mennyiségére és a munkaidő minőségére odafigyelni?

20. Legyél intenzíven cselekvésorientált!

– Milyen  eredményeket érhetsz el azzal, ha cselekvés és a végrehajtás orientált vagy?

Ismered a hatékony időgazdálkodás alapjait?

Egy korábbi BLOG bejegyzésből kiderül! Támpontokért kattints az alábbi képre!

Időgazdálkodás

Szükséged lenne bevált gyakorlati tippekre ahhoz,

hogy legyőzd a vállalkozókat súlytó időhiánnyal kapcsolatos 4 fő kihívást?

Kattints a képre és olvasd el az ezzel kapcsolatos legutóbbi BLOG bejegyzést!

Időgazdálkodási kihívások és tippek

Vállalkozónak lenni sokszor nagyon magányos dolog,

nincs kivel megvitatni az üzleti kihívásokat, a felmerülő kérdéseket.

 

Egy ActionCOACH üzleti coachcsal  való együttműködéssel ez a probléma megszűnik. Egy élő, bizalmon alapuló kapcsolat teszi lehetővé, hogy megoszd egy erre felkészült szakemberrel a gondjaidat.

 

Miért küszködnél egyedül? Lépj velünk kapcsolatba!

Segítünk a vállalkozásoddal kapcsolatos kihívások megoldásában!

kapcsolat banner

Kattints a képre vagy IDE!

 

Ha érdekesnek találtad az időgazdálkodási módszerekkel kapcsolatos mostani bejegyzést, keress további olvasnivalókat a blogok között, hallgass minket podcast csatornánkon vagy látogass el a következő 6LÉPÉS webináriumunkra! 

BLOG
6Lépés
Podcast