Felépíteni egy sikeres vállalkozást az nem atomfizika, nem szívsebészet, még csak nem is űrkutatás. Akkor miért van az, hogy 

„még mindig csak 14 % körül van a csak hölgyekből álló vállalkozások aránya Magyarországon.

Ezzel szemben a tisztán férfi tulajdonosi és aláírói körrel rendelkező társaságok aránya egy hajszállal ugyan,

de 50 százalék felett van.

Forrás: OPTEN céginformációs adatbázis 2021.

A titok nyitja talán abban a 6 lépéses táncrendben van, amely egy profitbiztos, önjárásra képes cég megteremtésének a legjobb programja. A párom időről időre elcipel különféle tánciskolákba, hogy az együttlét, a zene, a ritmikus mozgás endorfinjával erősítsük meg a kapcsolatunkat. A leszűrhető tapasztalatom az ilyesféle kísérletekből rendszerint az, hogy – bizony – az első órák a lábaimra való odafigyelés keserű magányával telnek. Elérhetetlenül távolinak tűnik az a kecses és összehangolt mozgás, amivel a tehetséges és képzett táncosok elvarázsolják a kezdőket…

Hol vagyok én ilyenkor a partneremre vagy a zenére való figyelés képességétől? Fényévekre. Ha egy vállalkozást 6 egymásra épülő lépésben sikerre lehet vinni, akkor lehet, hogy az első lépések megtétele során elmaradó sikerélmény hiánya az oka a hölgyek körében a biznisz világától való tartózkodásnak?

Az alábbiakban azt kisérelem meg bemutatni: hol, hogyan vethetők be „lépéskoordinációt” javító megoldások annak érdekében, hogy nőként is élvezhesd a vállalkozás-építés 6 lépéses táncrendjét.

1. A vállalkozásfejlesztéshez útvonaltervre van szükség

A vállalkozásfejlesztés akkor tud valódi lendülettel indulni, és akkor jár a legkevesebb csalódással, ha fejben előzetesen felkészülsz a rád váró lépésekre. Mit kérdezel a gyerekedtől, amikor először engeded egyedül a sarki boltba, vagy az iskolába?

Mondd el, merre fogsz menni! Ott mit fogsz látni? Azután merre kell fordulni? Hol kell nagyon szétnézni jobbra is és balra is? Szeretnél meggyőződni róla, hogy tényleg tudja, mi vár rá az úton, amíg eljut a céljához.

Nincs ez másképp akkor sem, amikor a „különleges gyermekedet”, azaz a vállalkozásodat kell az útjára indítanod; amelyik a piaci dzsungelben fogja majd megtalálni a helyes irányt.

Itt kell megálljt parancsolni az anyai érzéseidnek, és kell gyökeres fordulatot adni a helyzethez való hozzáállásodnak kedves női olvasóm:  a l k a l m a z k o d n o d  kell a lépésről lépésre rólad leváló üzleti „entitás” igényeivel való szembenézéshez.

2. Van-e ok a félelemre?

Azzal, hogy megváltoznak a szerepek, más viszonyulások alakulnak ki, eléggé természetes, hogy az első érzelem, ami elönthet, az a félelem lesz. ’A fiúk nem félnek!’ – szól a konzervatív nevelési útmutató, amelyből két következtetés biztosan levezethető: az első, hogy ez biztosan nem így van. Igenis, a férfiakban is kell, hogy legyen félelem. A másik, hogy bármely nem képviselője megfelelő eszközökkel rendelkezhet a félelmei kezelésére.

A félelemre szükség van, de az is fontos, hogy képesek legyünk a kezelésére. Mert mi a félelem valójában?

A félelem valójában a cselekvésképtelenség „előszobája”. Az a szituáció, amikor az árnyék valóságosabbnak tűnik a realitásoknál. Amikor ahelyett, hogy a megoldásra fókuszálnánk, az akadályokat nagyítjuk fel magunk előtt. Azaz fokozzuk a változással szembeni ellenállást, ahelyett, hogy annak legyőzésére koncentrálnánk.

3. Női vállalkozóként késznek kell lenni a változásra

 

Túrázók körében közkedvelt szólás, hogy „nincs rossz időjárás, csak nem megfelelő felszerelés”. A változás igényével való szembenézést úgy is értelmezheted, mint a folyamatos készenlétet a kiszámíthatlanul módosuló körülményekre.

Mi akadályozza a változással szembeni ellenállás legyőzését? Három tényezőt szükséges számításba venni:

Az első erőforrás az e l é g e d e t l e n s é g  a meglévő körülményekkel. Igen, mindannyiunkban van egy természetes igény a fennálló állapotok kritikájára. De találkozni szélsőségekkel is. Vannak, akik „patópál urasan” beletörődnek az őket körülvevő környezetbe. Nekik minden jó, úgy ahogy van. A másik szélsőség, amikor az egeket ostromolja a kritikus hozzáállás: Itt tényleg minden el van rontva, semmi sem működik rendesen.

Ugye belátható, hogy egyik szélsőség sem vezet messzire. Hasonló „aránytévesztésekkel” lehet találkozni a másik tényezővel, a  j ö v ő k é p -pel kapcsolatban is. Vannak, akik egyik napról a másikra élnek, mindenfajta hosszabb távra szóló előrelátás nélkül. Ehhez képest vannak olyanok, akik az élerhetetlen távolban élnek, ott valahol, aminek semmi köze sincs a létező valósághoz. Pedig a kristálytiszta jövőkép olyan, mint egy jól kalibrált iránytű, amit különleges távolságbecslő műszerrel egészítettek ki. Képes megragadhatóvá tenni mindazt, ami a jövőben rád vár!

Mit sem érsz azonban a jól felfűtött elégedetlenséggel és a világos jövőképpel, ha hiányzik a  k e z d ő  l é p é s e k  megtételéhez szükséges energia.

Ezeket – a tényleges cégépítést előkészítő elemeket azonban van módod magadévá tenni és miután felismered őket, természetes módon kezelhetővé válnak.

Van egy jó hírem ezzel kapcsolatban: Bizonyított tény, hogy Ti, nők nyitottabbak vagytok a kívülről érkező fejlesztő javaslatok befogadására. A jobb alkalmazkodó képességetek forrása a kompromisszumra, a win-win szituációkra, a kölcsönös érdekbeszámításra való készség. Ezek birtokában nincs akadály előtted abban, hogy egy önjáró és profittermelő céggé fejleszd a vállalkozásodat.

Ha szeretnél előre lépni, de nem találod egyedül a következő lépést, erre tudunk egy biztos megoldást:

Vedd igénybe egy ActionCOACH segítségét, keress minket ingyenes konzultációra!

 Fejleszd tovább velünk a vállalkozásodat!

kapcsolat banner

Kattints és egyeztessünk egy időpontot!

Ha érdekesnek találtad a mostani, a női vállalkozókkal kapcsolatos bejegyzést, kövess minket a közösségi médiában, keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast