BLOG
A jövedelmezőség megalapozása
Jövedelmező vállalkozást működtetni nem lehetséges folyamatos fejlesztések nélkül. Csak úgy tudod megalapozni a jövedelmezőséget, ha mindig törekszel rá, hogy olyan változtatásokat valósíts meg, amelyek ezt a célt szolgálják. Ennek során érdemes kicsi, de tudatos...
A csapat nem véletlenül egy 6 betűs szó
A legtöbben összerezzenünk, amikor meghalljuk egy közelgő csapatépítő hírét, de vajon miért vált ez gyakran ki ilyen negatív érzelmeket? Sok vezető szerint egy csapatépítés egyszerűen idő- és pénzkidobás, nem látják a kézzelfogható megtérülését. Pedig az eredményes...
Konverzió javítása a folyamatok kiigazításával
Konverzió javítására sokféle megoldás és javaslat létezik. Rengeteg tényezőt érdemes és kell figyelembe venni, kezdve a részletes technikai beállításoktól, a tartalmi és megjelenési kérdéseken át egészen az átfogó vállalkozási stratégiákig. De most lépjünk egyet hátra...
9 lépés jól működő rendszerek kiépítéséhez
Napi hány órát töltesz a vállalkozásod ügyeit intézve? Meddig tudod/szeretnéd még növelni ezt a munkamennyiséget? Amennyiben a mostani helyzet számodra megfelelő, akkor nem is érdemes tovább olvasnod… Bizonyára jól csinálod! Viszont… ha az az érzésed, hogy...
Árazási félelmeink
Vállalkozásunk jövedelmezőségének alakulásában döntő része van az árazásnak. Nem könnyű jól csinálni, mert a nyilvánvaló gazdasági megközelítésen túl az ár egyben marketing eszköz is – sokat elárul egy termékről vagy szolgáltatásról az, hogy milyen áron akarjuk...
Árazási hibák
„Vegyél olcsón, add el drágán!” – tartja a kereskedők arany mondása. De mit jelent az, hogy „olcsón”? És az, hogy „drágán”? A fenti mondás gyakorlatilag az üzleti élet egyik sarkalatos dilemmáját foglalja magába és persze rögtön két részre is kell bontani, bár ezek...
Hogyan néz ki egy egyórás ingyenes konzultáció az ActionCOACH-nál?
Tudod, hogy mit nem tudsz?Orvoshoz két fő esetben megy az ember. Vagy már van konkrét panasza, vagy pedig szeretné megelőzni, hogy legyen. Ez a mi konzultációnk esetében is pontosan így van. 😊 Ügyfeleink vagy akkor jönnek hozzánk, amikor tapasztalják, hogy nem mennek...
A legnépszerűbb újévi üzleti fogadalmak
A TOP8 legnépszerűbb újévi üzleti fogadalom - az ActionCOACH kutatása szerintAz év első napjaiban sokunkban fogalmazódnak meg - tipikusnak is nevezhető - kisebb-nagyobb újévi fogadalmak, de miért kellene ezeknek csak a magánéletünkre szorítkoznia? Vállalkozóként is...
8 pontos üzleti ellenőrző lista – haladóknak!
Vállalkozókkal folytatott tervezések során ismétlődően felmerül a kérdés: létezik-e egy olyan profi üzleti ellenőrző lista / segédlet, amin lépésről lépésre végig menve szisztematikusan át lehet tekinteni egy vállalkozás aktuális helyzetét? rámutat egyes területek...
Üzleti tervvel 30%-kal nagyobb az esély a növekedésre!
Miben rejlik egy üzleti terv hozzáadott értéke a vállalkozás számára? A szkeptikusok szerint minden vállalkozás menet közben annyi előre nem látható kihívással szembesül, hogy lehetetlenség ezekre előzetesen felkészülni, így teljesen felesleges papírmunka egy üzleti...
Tervezés – Miért kritikus a sikerhez?
🔹 Próbáltál már vállalkozóként előre tervezni, csakhogy váratlan körülmények miatt ezek rendre felborultak? 🔹 Elvesztegetett időnek érzed a tervezést? 🔹 Netán az is felmerült benned, hogy egyáltalán van-e értelme, hiszen úgyis az élet alakítja a dolgokat? A tervezés...
Hogyan kezeljük a gyászt a munkahelyen?
A legtöbben több időt töltünk a munkahelyünkön, mint a közeli barátainkkal vagy a családunkkal. Ebből kifolyólag nem meglepő, ha a kollégák között szoros kollegiális, sőt akár baráti kapcsolatok alakulnak ki. Ha pedig valakivel tragédia történik, sok esetben nehéz...
Az üzleti coaching előnyei
A nagy tengerjárók jobban állják a vihart, de a kisebb, mozgékonyabb hajók könnyebben elkerülik azt. Ez persze inkább csak akkor igaz, ha a kapitányuk gyorsan tud alkalmazkodni a változó körülményekhez, képes határozott és gyors döntéseket hozni… Sokat ismételt...
Profitráta fejlesztése
„Költséget le, árat fel” A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 6. részének fókuszában a profitráta fejlesztése szerepel. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részeket is! ➡️ A tárgyalt tényezők közül a leginkább...
A vásárlási érték növelése
„Adhatom nagyobb krumplival”? A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 5. részének fókuszában a vásárlási érték növelése szerepel. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részeket is! ➡️ Az értékesítési munka egyik...
A vásárlási gyakoriság javítása -visszatérő vásárlók
Többször és még többször - a vásárlások számának növelése A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 4. részének fókuszában a vásárlások javítása és a visszatérő vásárlók szerepelnek. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző...
Konverzió javítása
Csinálj vevőt a lead-ből - a konverzió javítása A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 3. részének fókuszában a konverzió javítása szerepel. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részeket is! Ha valaki azt gondolná,...
A leadek számának növelése
Merítsünk nagyobbat! - A lead-ek számának növelése A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 2. részének fókuszában a lead-ek számának az alakulása, azaz a kereslet szerepel. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részt is! A...
A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja
Egy vállalkozás legfontosabb értékmérője maga az eredményesség. Természetesen nagyon fontos annak értékelése, hogy mennyire valósul meg az a cél, amire maga a vállalkozás létrejött, hogy milyen értékteremtő munka zajlik a cégben, de nem szabad szemérmesen titkolnunk,...
Prototípus, ha cég, akkor franchise
Prototípus, ha cég, akkor franchise (Bontsd részekre és többszörözd!) Minden kütyünek, masinának, terméknek a létrejöttében van egy kihagyhatatlan fázis, a prototípus megalkotása. Miért lenne ez másként egy sikeres cég megteremtésekor? Igen, a vállalkozásoknak is van...
Női vállalkozók és a céges növekedés
Felépíteni egy sikeres vállalkozást az nem atomfizika, nem szívsebészet, még csak nem is űrkutatás. Akkor miért van az, hogy „még mindig csak 14 % körül van a csak hölgyekből álló vállalkozások aránya Magyarországon. Ezzel szemben a tisztán férfi tulajdonosi és...
Kihívások, amellyel a női vállalkozók az üzleti életben szembesülnek
Évről évre növekszik a női vállalkozók aránya, figyelemre méltó vállalkozói potenciált képviselnek, és a statisztikák is azt mutatják, hogy a bátorságuk megtérül. Az OPTEN céginformációs adatbázis 2021. márciusi közleménye szerint: „A teljes cégbázist tekintve már 10...
Hogyan ne hagyd hoppon a vevőidet, avagy a teljesítés buktatói…
Képzeld magad elé a jelenetet, amikor kedvenc csapatod nagy meccset játszik ősi riválisával. A kiélezett kűzdelemben sokáig nem bírnak egymással a csapatok és döntetlen állásnál a kedvenc középcsatárod kiugrik a labdával. Átverekszi magát a védőkön, kicselez...
Visszatérő ügyfelek, ismétlődő üzlet = Stabil üzleti növekedés
Miért tekinthető a visszatérő vásárló a stabil üzleti növekedés kulcsának? A sikeres vállalkozások mögött visszatérő ügyfelek, ismétlődő üzletek állnak, de miért fontos ez? Bizonyított tény, hogy: Egy vásárló megtartásának mindig kisebb a költsége, mint egy új...
Csak tengeted vagy hasznosan töltöd? – Időgazdálkodási módszerek
Minden egyes nap 86 400 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy kihozzuk belőle a maximumot. Így leírva soknak tűnik? Pedig sosem elég… Valójában az IDŐ a legértékesebb vagyontárgyunk, hiszen véges, tehetünk bármit, de a pénzzel ellentétben nem tudunk belőle „többet...
Üzleti tervezés kezdőknek
„Az újonnan induló vállalkozások közel 30 százaléka nem éri el az öt éves kort sem” – Opten, 2021 Nem meglepő ez az adat, hiszen a vállalkozásindítás – legyünk őszinték – nem gyerekjáték. Valójában, minden az alapozáson és az üzleti tervezésen múlik... Mi kell ahhoz,...
4 időgazdálkodási kihívás és bevált megoldások!
A legtöbb vállalkozóhoz hasonlóan, még szusszanni sincsen elég időd? Van egy hosszú listád különféle taktikákról és stratégiákról, amelyek a következő szintre emelhetnék a vállalkozásod, de egyszerűen nincsen elég időd ezek megvalósítására? Hogyan győzheted le az...
A hatékony időgazdálkodás alapjai
A hatékony időgazdálkodás alapjai A célkitűzés 5 nélkülözhetetlen lépése Hosszas tudományos kutatás nélkül is bátran kijelenthetjük, a XXI. századi emberek jelentős része úgy érzi, hiába minden erőfeszítés, a nap 24 órája egyszerűen nem elegendő minden teendő...
DISC viselkedéstípusok a munkahelyen
Hogyan hozhatod ki a legtöbbet a csapatodból? Hogyan választható ki a megfelelő alkalmazott? Hogyan lehet őt motiválni? Hogyan lehet egy hatékony, sikeres és boldog csapatot felépíteni? Vitathatatlan, hogy csakúgy, mint nemzetközi szinten, a magyar vállalkozások...
Képzés – Így tanítsd új trükkökre a csapatod!
„Az üzleti életben az igazán nagy dolgokat soha nem egy ember éri el, hanem egy csapatnyi ember.” Steve Jobs Egy vállalkozás sikerének a kulcsa a csapatban van. A siker pedig gyakran azon múlik, hogyan tud a vezető az embereivel bánni, képes-e őket motiválni, a...
A vállalkozásodON dolgozz és ne a vállalkozásodBAN!
"Ha a vállalkozásod tőled függ, akkor nem vállalkozásod van, hanem munkád. És ez a legrosszabb munka a világon, mert egy őrültnek dolgozol!" Michael E. Gerber, író és üzleti szakértő Egy új vállalkozás indítása után gyorsan kiég nagyon sok vállalkozó, mert azt...
Mesteri ecsetvonások a vállalkozásodon
Avagy mi kell ahhoz, hogy a vállalkozás mestere legyél?Rembrandt, minden idők egyik legnagyobb festőegyénisége, az egyik legjelentősebb 17. századi holland művész, „mester” volt a szó átvitt és klasszikus értelmében is. Növendékek egész serege vette körül, sok fiatal...
Rendszerek és a kreativitás
A rendszerek NEM ölik meg a kreativitást. Mindannyian ismerjük az IQ-teszteket, amelyek célja az intelligencia tudományos mérése felnőtteknél és gyermekeknél. Bár a mai üzleti világban nagy vita folyik az IQ-tesztek pontosságáról és jelentőségéről, kétségtelen, hogy...
Piacképesség – a számok ismerete
Piacképesség: Kulcs a sikeres vállalkozáshoz Mi a sikeres vállalkozás legfontosabb értékmérője? Vállalkozóként honnan ismeheted fel, hogy célba értél és valóban ott tartasz, ahol szeretnél? Természetesen nagyon fontos annak értékelése, hogy mennyire valósul meg az a...
6 ok amiért a franchise modell a legjobb üzleti modell
6 ok amiért a franchise modell a legjobb üzleti modell „Nemzetközi tapasztalatok szerint a franchise-vállalkozásba lépő félnek általában a már befutott márkanév használata és a rendszer tapasztalt tagjainak szakmai támogatása mellett a csődre mindössze öt százalék...
ActionCOACH Franchise – No.1. Lehetőség
Franchise - Egyedülálló üzleti lehetőség, amely alacsony volumenű, magas haszonkulcsú profitot biztosít Egy vállalkozás működtetése akár könnyű is lehet. És egyszerű. És nyereséges. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy olyan bevételt generálj, amely nagyszerű...
Az üzleti coaching a jövő
A XXI. században szerte a világon egyre többen ismerik fel, hogy ahhoz, hogy az üzleti életben sikeresek legyenek üzleti coachingra is szükségük van. Az Amerikai Egyesült Államokban a Fortune 500 listán szereplő vállalatok (azaz az ötszáz legnagyobb árbevételű,...
Mi a siker receptje? 5 lépés a sikerhez!
Mit jelent számodra a siker? Lehet egyáltalán általánosságban meghatározni? Nem spontán történik, minden esetben befektetést, erőfeszítést, összpontosítást és elkötelezettséget igényel. Nem véletlenül érnek el bizonyos emberek nagy dolgokat. De vajon létezik-e egy...
A vezetés sötét oldala
A rossz vezetés hatása a csapatdinamikára Mindannyian ismerjük a vezetés „sötét oldalát”. A kiabáló, szónokló, autokratikus, mikromenedzsert, aki soha nem elégedett és nem ad visszajelzést, de ha véletlenül mégis, az is biztosan negatív. Ezek a...
A csapat a bizalommal kezdődik
Egy hatékony és produktív csapat megalkotásának első lépéseként az elsődleges feladat a szervezeten belüli bizalom kiépítése, mégpedig felülről kiindulva lefelé. A mai üzleti világban nincsen helye a hátsó szándékoknak vagy titkolózós környezetnek. A bizalom törékeny...
4 út az üzleti siker kiépítéséhez: Tesztelés és mérés
Ebben a négy részes sorozatban azt vizsgáltuk, hogyan lehet az üzleti eredmények növelése érdekében maximalizálni az emberekkel és képzéssel, a teljesítéssel, valamint a rendszerekkel és a technológiával kapcsolatos stratégiákat. Vajon mi maradhatott még ki? Nincs...
4 út az üzleti siker kiépítéséhez: Rendszerek és technológia
Az üzleti siker építésének négy módját taglaló sorozatunk harmadik része a szervezet rendszerezésére és a technológia használatára összpontosít. Rendszerek és technológia! Ha az emberekkel és képzéssel, valamint a teljesítéssel kapcsolatos területen már meghoztad a...
KKV ÉLMEZŐNY ÉS A PANDÉMIA
A közelmúltban – más témák mellett – arról is megkérdeztük a hazai kis- és közepes vállalkozások döntéshozóit, hogy milyen hatással volt rájuk a pandémia, az egészségügyi válsághelyzet. A nem reprezentatív felmérésben 165 hazai kis- és közepes vállalkozás döntéshozói...
A COACH jelentése
Ki a coach? Ez hívatás vagy szakma? Vagy mindkettő? Hogyan dolgozik egy coach?
Érezted már valaha úgy, hogy elakadtál? Hogy igazából Te vagy magad az akadály?
A COACH munkájának a lényege és célja igazából ebben található meg. Mármint abban, hogy ez az érzés tényleges felismeréssé formálódjon. S ez a felismerés a pozitív irányú változás ösztönzőjeként el is juttasson a szükséges lépések megtételéhez.
4 út az üzleti siker kiépítéséhez: Teljesítés
A sikeres üzlet felépítésével foglalkozó négy részes sorozatunk második része, a teljesítéssel összefüggő folyamatokat és rendszereket tárja fel a szervezeten belül. (Az első rész az Emberekről és Képzésről, a harmadik a Rendszerek és technológiáról, és a negyedik a...
4 út az üzleti sikerhez kiépítéséhez – Emberek és képzés
4 módszer, amellyel hatékonyabbá és eredményesebbé teheted a vállalkozásodat Üzletfejlesztési szakemberek hajlamosak újabb és újabb „programokat” és „taktikákat” kidolgozni az üzleti eredmények javítására. Azonban az elhúzódó pandémiás válság időszakában...
Biohacking után itt a timehacking No.3. – Üzleti idő
A meghökkentő című sorozat 3. részében az üzleti idő kérdésköre kerül a fókuszba. Vigyázat! Újabb radikális javaslatok!
Biohacking után itt a timehacking No.2. – Priorizáció!
A meghökkentő című sorozat 2. részében a priorizálás kérdésköre kerül a fókuszba. Milyen priorizációs módszerekkel lehetséges uralkodni a legdrágább kincsünk, az idő felett? Vigyázat! Újabb radikális javaslatok!
Biohacking után itt a timehacking No.1. – Időgazdálkodás!
Az idő a legdrágább kincsünk, értékesebb, mint a pénz. Na de milyen időgazdálkodási módszerekkel lehetséges uralkodni az időd felett? Vigyázat! Radikális javaslatok!
Az Ipar 4.0-tól a B2H-ig
Merre halad a jövő? Vajon az Ipar 4.0. jelenti majd a szép új világot? VAGY mivel végső soron minden cég igazi emberekkel kerül kapcsolatba a B2H – azaz, hogy az üzletről embereknek, emberi nyelven beszélünk?