A leggyakoribb marketing hibák között No.2. helyen szerepel a „rossz” vagy „én-központú” fókusz.
Kritikus hiba, mégis sok vállalkozásnál szembesülünk azzal, hogy a marketingjükben inkább az „én”-re és „mi”-re helyezik a hangsúlyt, nem pedig az ügyfélre.
Lássuk ezt gyakorlati példákon keresztül. Sok esetben már a vállalkozás honlapjának megnyitásakor tetten érhető az ilyen, például amikor a főoldalon kizárólag a vállalat nevére és eredményeire koncentrálnak, ahelyett, hogy az ügyfelek oldaláról mutatnák be a termékeiket/szolgáltatásukat. Ez a téves „én-központú” fókusz aztán áthatja a legtöbb e-mailes és értékesítési kampányt: „Mi ezt csináljuk…”, „Mi azt csináljuk…”, „Ebben vagyunk a legjobbak…”, „Több, mint 20 éves tapasztalattal rendelkezünk…” stb.
Teljesen rossz ez az üzenet.
Változtatni kell a fókuszon!
A marketingben a „mi”-re való összpontosítás minden értékesítési szabályt megsért. Ilyen szemmel át kell nézni minden ügyfeleknek szóló anyagot és törölni kell az „én”, a „mi”, és a „miénk” utalásokat.
Ez az ún. ” te hozzáállás” több mint játék a névmásokkal! Egy gyakorlati példa: „20 éves tapasztalatunk van ebben/abban.” helyett „Hasznát veszed az ebben/abban szerzett 20 éves tapasztalatunknak…” vagy „a 20 éves tapasztalatunk így és így fog a hasznodra válni”. Ugye mennyire más?
Minden marketing és értékesítési anyagnak ilyen mentalitással és szemlélettel kell készülnie!
2 segítség az eredményes és hatásos marketing üzenethez
🔹Létezik egy egyszerű képlet, amely segít nyomon követni a marketing üzenetet: ez a FAD (Fact, Advantage, Benefit) azaz a Tények, Előnyök, Hasznok. Helyezd a hangsúlyt az igazságra, ismertesd az előnyöket és ajánlj fel kedvezményeket!
Lássuk ezt egy gyakorlati példán keresztül egy gumiabroncsot értékesítő vállalkozás hirdetésénél: „Erősebb, hosszabb élettartamú [előny] acélszíjas radiális gumiabroncs [tény], amely kiváló biztonságot és fantasztikus ár-érték arányt nyújt Önnek! [haszon]”
🔹Emlékezz a WIIFM (What’s in it for me?) alapelvre, azaz arra, hogy az ügyfeleket a saját érdekeik vezetik, így leginkább arra a kérdésre keresik a választ, hogy „na de miért jó ez nekem?”
Csakis akkor lehet eredményes a marketinged, ha mindig magára az ügyfélre és azonnal a terméked vagy szolgáltatásod előnyeire helyezi a hangsúlyt.
Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.3. – Helytelen árazási modell.
Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést, keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy hallgass minket PODCAST csatornánkon!