20 Marketing Hiba honlapra No.1

A leggyakoribb marketing hibák között No.2. helyen szerepel a „rossz” vagy „én-központú”  fókusz.

Kritikus hiba, mégis sok vállalkozásnál szembesülünk azzal, hogy a marketingjükben inkább az „én”-re és „mi”-re helyezik a hangsúlyt, nem pedig az ügyfélre.

Lássuk ezt gyakorlati példákon keresztül. Sok esetben már a vállalkozás honlapjának megnyitásakor tetten érhető az ilyen, például amikor a főoldalon kizárólag a vállalat nevére és eredményeire koncentrálnak, ahelyett, hogy az ügyfelek oldaláról mutatnák be a termékeiket/szolgáltatásukat. Ez a téves „én-központú” fókusz aztán áthatja a legtöbb e-mailes és értékesítési kampányt: „Mi ezt csináljuk…”, „Mi azt csináljuk…”, „Ebben vagyunk a legjobbak…”, „Több, mint 20 éves tapasztalattal rendelkezünk…” stb.

Teljesen rossz ez az üzenet.

Változtatni kell a fókuszon!

A marketingben a „mi”-re való összpontosítás minden értékesítési szabályt megsért. Ilyen szemmel át kell nézni minden ügyfeleknek szóló anyagot és törölni kell az „én”, a „mi”, és a „miénk” utalásokat.

Ez az ún. ” te hozzáállás” több mint játék a névmásokkal! Egy gyakorlati példa: „20 éves tapasztalatunk van ebben/abban.” helyett „Hasznát veszed az ebben/abban szerzett 20 éves tapasztalatunknak…” vagy „a 20 éves tapasztalatunk így és így fog a hasznodra válni”. Ugye mennyire más?

Minden marketing és értékesítési anyagnak ilyen mentalitással és szemlélettel kell készülnie!

2 segítség az eredményes és hatásos marketing üzenethez

🔹Létezik egy egyszerű képlet, amely segít nyomon követni a marketing üzenetet: ez a FAD (Fact, Advantage, Benefit) azaz a Tények, Előnyök, Hasznok. Helyezd a hangsúlyt az igazságra, ismertesd az előnyöket és ajánlj fel kedvezményeket!

Lássuk ezt egy gyakorlati példán keresztül egy gumiabroncsot értékesítő vállalkozás hirdetésénél: „Erősebb, hosszabb élettartamú [előny] acélszíjas radiális gumiabroncs [tény], amely kiváló biztonságot és fantasztikus ár-érték arányt nyújt Önnek! [haszon]”

🔹Emlékezz a WIIFM (What’s in it for me?) alapelvre, azaz arra, hogy az ügyfeleket a saját érdekeik vezetik, így leginkább arra a kérdésre keresik a választ, hogy „na de miért jó ez nekem?”

Csakis akkor lehet eredményes a marketinged, ha mindig magára az ügyfélre és azonnal a terméked vagy szolgáltatásod előnyeire helyezi a hangsúlyt.

Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.3. – Helytelen árazási modell.

Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést, keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy hallgass minket PODCAST csatornánkon!

BLOG
VMP1
Podcast