No. 4. Marketing számok ismeretének hiánya
A leggyakoribb marketing hiba, hogy nem ismerjük a marketing számokat.
🔹 Hány potenciális ügyfél jött ma?
🔹 Honnan érkeztek?
🔹 Hányan láttak meg a közösségi médiában?
🔹 Hányan találták meg a weboldalad?
🔹 Kik érkeztek ajánlások alapján?
🔹 Kapsz tőlük referenciákat?
🔹 Hány referenciát kaptál?
Egyszerűen meg kell kérdezni: „Hogyan találtak rád?” Ha ezt a kérdést nem teszed fel, a marketing adataid hiányosak maradnak, és nem tudsz megalapozott döntéseket hozni és eredményesen tervezni.
Egy gyakorlati ötlet egy ajánlat tesztelésére és mérésére
Készíts el többféle értékesítési levelet ugyanahhoz az ajánlathoz, majd a különböző típusú leveleket küld ki a levelezési címlistád egy-egy kiválasztott kis részére. Elemezve az eredményeket, a válaszadási arányból le lehet mérni, hogy melyik levél működött a leghatékonyabban így a címlista fennmaradó (nagyobbik) részére már a „győztes” megoldást tudod elküldeni.
Teszteld és mérd a marketinged!
A folyamatok megértéséhez mindenképpen teszteld és mérd a marketinged, elemezd mit és hogyan csinálnak az ügyfeleid! Tégy próbára például 10 különböző hirdetést, melyik működik a legjobban? 10 különböző cím, 10 különböző e-mail, 10 különböző gomb a weboldaladon… Ezekhez időre, energiára és erőfeszítésre van szükséged, azonban ha tesztelsz és értékelsz, annak meg lesz az eredménye.
Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.5. – Csak egy stratégiára építeni
Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést,
keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy
hallgass minket PODCAST csatornánkon!