No. 5. Csak egy marketing stratégia
A marketingstratégiák az ügyfelekkel való kommunikáció minden egyes szakaszában eltérőek. Nem várhatjuk el és nem is szabad elvárnunk, hogy egy hideg ügyfelet célzó stratégia, ugyanarra épüljön, mint az, amellyel a 10 éves hűséges vásárlót tervezzük újabb vásárlásra ösztönözni. Ha nem csak egy éppen túlélő-tengődő, hanem egy növekvő vállalkozást szeretnél felépíteni, akkor az ügyfelekkel való kommunikáció minden egyes szakaszára különböző stratégiákat kell kidolgozni, nem elegendő pusztán egyetlen általános stratégiát.
Használd a közösségi médiában rejlő lehetőségeket potenciális ügyfelek számának növelésére (lead generálás). Rengeteg konverziót célzó bevált eszköz és módszer áll a rendelkezésre: például adhatsz kiterjesztett garanciát, egyedi ajándékutalványt, kikérheted a véleményét a termékfejlesztéshez..
Ha növelni szeretnéd az átlagos vásárlási értéket vagy a tranzakciók számát, akkor versenyképes környezetet kell teremteni. Érdemes fontolóra venni különleges kedvezményeket, esetleg fel lehet ajánlani alternatív termékeket.
Mindezen szakaszokhoz különböző marketingstratégikra van szükség, így
🔹 a leadszerzés,
🔹 a konverziós ráta,
🔹 a tranzakciók száma,
🔹 az átlagos értékesítés és
🔹 az árrés
mind más-más stratégiával, eszközökkel optimalizálható.
Marketing stratégiák mérése
A marketingstratégiák mérése ugyanolyan fontos, mint azok végrehajtása. Tesztelés és mérés nélkül kizárt, hogy valós képet tudjál alkotni az egyes stratégiákról és azok eredményeiről.
Határozz meg stratégiákat, és a végrehajtás során ne mulasztd el a tesztelést és mérést. Az eredmények jönni fognak, ha a bevált stratégiákhoz rendelsz költségkeretet.
A játékszabályok nem változnak, de a játék változik, mert a játékosok változnak, ezért gyakran át- és újra kell gondolni a marketingstratégiákat. Tesztelj folyamatosan újakat.
Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.6. – Kitűzött célok hiánya
Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést,
keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy
hallgass minket PODCAST csatornánkon!