Marketing hiba No.6

 Face No. 6. Nincsenek kitűzött célok

Nagy hiba, ha nincs részletes marketingcél a tervben. Sokan azt mondhatják, hogy természetesen van céljuk, azonban egy havi vagy éves cél nem elég. Minden területre kiterjedő, részletes heti és napi célokra van szükség, ha igazán jó marketing stratégiát akarsz létrehozni.

Milyenek a részletes célok?

Azt látjuk, hogy sok vállalkozásnak (jó esetben) van ugyan egy nagy távlati célkitűzése, de ez nincsen részletesebben (heti, akár napi szinten lebontva).

Például:

  • Hány lead-et szeretnél ma látni a Facebook-on / Instagramon / LinkedInen?
  • Hány potenciális ügyféllel szeretnél ma kommunikálni?
  • Mit szeretnél, hányan lájkolják a mai közösségi média posztodat?
  • Mennyivel szeretnéd növelni az egy vásárlással megvásárolt termékek számát?

Ezeket mind át kell gondolni és ki kell dolgozni.

Miért fontos ez? – A célkitűzés és a profit

A jövedelmezőség megalapozása a marketingnél kezdődik. Mi a jelenlegi célod a marketingeddel?

Mire helyezed a fókuszt?

  1. a lead-ek számának alakulására, azaz a keresletre?
  2. a lead-ekből ténylegesen vásárlóvá válók arányára, vagyis a konverzióra?
  3. a vevőid vásárlásainak a számára?
  4. a tényleges vevőik vásárlásainak átlagos értékére?
  5. vagy a profitrátára?

Ha meghatározod a célokat, megkapod azokat a beavatkozási pontokat, amelyeken keresztül a profit alakulását tudod befolyásolni. Kezdetben a leadek számára és a leadek konverziós arányára érdemes  összpontosítania, de ha már sok ügyfeled van, és a konverziós arány rendben, akkor inkább az egy személynek történő eladások számát  érdemes növelni, és így tovább.

Az esetek többségében a fentiek közül mindössze egy-két elemre szoktak koncentrálni, nagy energiákat fektetve az adott tényező javításába, ami így csak részleges eredményt hozhat. Ezzel szemben a „mindig többet mindig kevesebbel” elv alapján sokkal hatékonyabban fejleszthető a vállalkozás profitja, ha az azt befolyásoló tényezőket párhuzamosan, akár kisebb lépésekkel fejlesztjük.

Egy vállalat minden marketing szakemberének szüksége van célokra. Nem csak az eladások, hanem a SEO cél, az átkattintási arány, az oldalon való tartózkodás időtartama… Bár bonyolultnak tűnhet a cél részletes meghatározása, ezek nélkülözhetetlen lépések, véletlenszerűen nem lehet eljutni a nagy célhoz. 

Részletes célokkal könnyebb és jobb eredményeket lehet elérni. 

Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.7. – Nincs meghatározott költségkeret 

Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést,

keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy

hallgass minket PODCAST csatornánkon!

BLOG
6Lépés
Podcast