20 Marketing Hiba No.7

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a számok jelentőségét. Bárminemű kampányt, gyártást, vagy hirdetéssorozatot megelőzően szükség van az alapok tisztázására. Mégis számos vállalkozónál előfordul, hogy nincsen egy meghatározott marketing költségkeret. Pedig csakis ennek birtokában tudatosan tervezni.

Az első és legfontosabb lépés az információszerzés, amire biztonsággal alapozhatjuk a későbbi teendőket. Ahhoz, hogy bármilyen kampányt sikerre lehessen vinni, legalább a következő kérdéseket minden esetben meg kell tudni válaszolni:

  1. Mit lehet eladni?
  2. Kik fogják azt megvenni?
  3. Milyen problémával küzdenek?

Ha bizonytalan vagy és nem ismered ezekre a választ, azaz nem tudod mi jár az ügyfelek fejében, akkor ne csináld!

Következő hiba, ha egy vállalkozó nincsen pontosan tisztában az alábbi adatokkal:

  1. a vevőszerzés költsége és
  2. a vevők élettartam értéke. 

 

A vevőszerzés költsége – egy új ügyfél „vásárlása”

Az új ügyfelek szerzése helyett pontosabb lenne talán úgy fogalmazni, hogy új ügyfelek „vásárlása”. Mert amíg ez a potenciális személy nem válik valódi ügyfellé, addig rengeteget „költünk” rá, értékes időnkből és a marketing tevékenységekkel. Tegyük fel, hogy előkészítettél egy 50.000 Ft-os kampányt és ennek eredményeképpen 100 új ügyfeled érkezett. Ez azt jelenti, hogy valójában 500 Ft-ot „fizettél” minden egyes ügyfélért. Ezt nevezzük beszerzési költségnek, vagyis a vevőszerzés költségének.

 

A vevő élettartam értéke

A vevői élettartam értéke egy olyan mérőszám, ami az egy vásárlótól származó nettó bevételt fejezi ki, a vállalkozás egész élete során. Ez a szám azért rendkívül fontos, mert ennek segítségével lehet felmérni és kiszámolni, hogy mennyit érdemes egy-egy vásárlóra költeni.

 

Ha a marketing nem hozza a kívánt eredményt és az arra fordított költségvetés kárba vész, akkor át kell tekinteni a folyamatokat. El kell gondolkodni azon, hogy miért nem működik. Számos oka lehet ennek: rossz árazás, a tesztelés hiánya, rossz célzás…

Mérni kell az alkalmazott stratégiát, csakis így lehet rájönni arra, hogy hol vannak a hibák. Nem elég egy átlagos marketingterv költségvetésére költeni, és mérés nélkül reménykedni a sikerben. Készíts felméréseket, és csak akkor cselekedj, ha teljesen biztos vagy a sikerben! Meglátod, minden ebbe fektetett forint és munkaóra vissza fogja hozni az árát!

Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.8. – A terv hiánya

Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést,

keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy

hallgass minket PODCAST csatornánkon!

BLOG
6Lépés
Podcast