A leggyakoribb marketing hibák között No.3. helyen szerepel a rossz árképzés.
Az egyik leggyakoribb marketing hiba a rossz árképzési modell. Hiba kizárólag csak az árra helyezni a hangsúlyt. Az ár ugyanis nem azonos a termék költségével, sokkal összetettebb, meghatározásában fontos a marketing szerepe. Ha olyan márkákra gondolunk, mint pl. a Mercedes, jobban meg lehet ezt érteni.
Ha egy magas, egy közepes és egy alacsony árkategóriájú terméket helyezünk a vásárlók elé, akkor általában azt gondolják, hogy a legolcsóbb a legrosszabb, míg a legdrágább a legjobb minőség. Természetesen ez nem mindig igaz, ez csak egy feltételezés. Azonban ez áll a termék vagy szolgáltatás marketingjének hátterében.
Különbség van az árleszállítás és az értéknövelés között.
Az árengedmény nagy hiba, különösen, ha a vállalkozás céljaira való összpontosítás nélkül kerül rá sor. Nem lehet megélni abból, ha a hűtlen vásárlóknak folyamatosan engedményeket adunk. Már eleget költöttél egy ügyfél megszerzésére, a kedvezménnyel elvész a profit. Tovább ront a helyzeten, hogy előfordulhat, hogy csak akkor térnek vissza az ügyfelek, ha újra engedményt kapnak, és még a hozzáadott értéket sem veszik árleszállítás nélkül észre.
Ha a vásárlód pl. 10.000 Ft-ért venne egy kabátot, de szeretne 10% kedvezményt, ahelyett, hogy elengednél 1.000 Ft-ot, adj mellé egy pólót 1.500 Ft értékben. A póló természetesen nem került 1.500 Ft-ba, és mégis így mindenki elégedett. Ilyen az értéknövelés az árengedmények adása helyett.
Nehéznek tűnik értékesíteni az általad megszabott áron?
A terméked vagy szolgáltatásod árazásánál ne a saját költségeid vagy a versenytársak legyenek a szempont! Ajánlj fel különféle opciókat, csomagold úgy az ajánlatot, hogy az ügyfélben fel se merüljön, hogy máshoz forduljon!
Következik a 20 legfontosabb marketing hiba közül a No.4. – A marketing számok ismeretének hiánya.
Ha érdekesnek találtad a 20 marketing hibával kapcsolatos bejegyzést,
keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között vagy
hallgass minket PODCAST csatornánkon!