Sikerindex felmérés

Üzleti MRI

Egy cég esetében az egyik legfontosabb jellemző a vállalkozás működésének hatékonysága. Kevesen tudják, de egy vállalkozásnak ugyanúgy van “egészségi állapota”, mint nekünk, embereknek, természetesen hozzánk hasonlóan fel is lehet mérni azt. A vizsgálat célja is ugyanaz: átfogó képet kapni a vállalkozás állapotáról. Ennek eszköze az úgynevezett feltáró beszélgetés, amely az egyik leginkább keresett ActionCOACH szolgáltatás.

Az üzleti coach vezetésével – egy jellemzően 2-3 órás beszélgetés során – feltérképezésre kerül a teljes vállalkozás. Hogyan működik, melyek a legfontosabb erősségei, miben van versenyelőnye a piacon működő vetélytársakhoz képest és melyek a fejlesztendő területei. Az elkészült “diagnózis” olyan objektív képet nyújt a tulajdonos számára, amelyre bátran lehet fejlesztési stratégiát alapozni, jövőképet vizionálni.

Piacképesség

Verseny környezetben alapvető kérdés, hogy a vállalkozás hogyan tud megfelelni a külső kihívásoknak.

Hatékonyság

Az erőforrások hatékony felhasználása előnyt jelent a versenytársakkal szemben.

 

Stratégiai előny

A tudatos tervezésen alapuló átgondolt működés nagyban hozzájárul a fenntartható sikerességhez.

Csapatmunka

Hangzatos állítás, hogy enélkül nem lehet, de valóban jelen van-e a vállalkozásban?

Szakmaiság

A magas szintű szakmai tudás ma már nem előny, hanem alapvető feltétel.

Vezetés és management

‘One man show’ vagy valódi vezetés? 

A beszélgetésnek a kézzelfogható megállapítások mellett általában van egy rendkívül fontos járulékos hozadéka is: a cégvezetők a coach feltáró kérdéseinek köszönhetően sokszor olyan új szempontok szerint kezdik vizsgálni a saját üzletüket, amelyek korábban nem merültek fel. új gondolatok, felismerések öltenek alakot, ezek eredményeképpen egy addig megoldhatatlannak tűnő probléma szinte magától kínálja a megoldást.

Az üzleti coach legfontosabb hozzáadott értéke ezen szolgáltatás esetében a külső szem objektivitása, hiszen minden előzmény nélkül, csupán a feltáró kérdésekre adott válaszok és az üzleti adatok alapján rajzolja meg az adott vállalkozás “kórképét”.