6 ok amiért a franchise modell a legjobb üzleti modell

 

„Nemzetközi tapasztalatok szerint a franchise-vállalkozásba lépő félnek általában a már befutott márkanév használata és a rendszer tapasztalt tagjainak szakmai támogatása mellett a csődre mindössze öt százalék esélye marad.” írja a franchise.hu szakmai portál. Így nem is meglepő a Franchise Consultants, Inc. kimutatása, amely szerint az Egyesült Államokban munkanaponként minden nyolcadik percben elindul egy újabb franchise vállalkozás. De mi áll ennek a hátterében?

Íme 6 meggyőző érv (a teljesség igénye nélkül!) a franchise modell mellett:

1. Jól ismert márka

A franchise modell sikerének alapja, hogy lehetőséget kínál egy máshol már bizonyított és bevált vállalkozás indítására. Mivel egy már ismert márkáról van szó, feltehetően már többen keresik, könnyebb az érdeklődők meggyőzése, bizalmuk elnyerése.

2. Viszonylag gyorsan elindítható

Ebben az esetben semmit sem kell a nulláról kezdeni. Egy már kipróbált és működtetett üzleti modell, know-how, szervezeti felépítés átvételével viszonylag gyorsan elindítható.

3. Kidolgozott arculat, bevezetett közösségi média jelenlét

Sok induló vállalkozás számára komoly kihívás felépíteni a márka egyedi arculatát, kidolgozni a marketing stratégiát, megteremteni a vonzó közösségi média jelenlétét és ezáltal hűséges ügyfeleket, „rajongókat” szerezni. A bevezetett márka a franchise esetében dinamikus növekedés ígér.

Ha például egy Pizza Hut franchise-üzlet nyílik meg valahol a világban, csak annyit kell tennie, hogy létrehoz egy új, a földrajzi területre jellemző közösségi média profilt, és napokon belül rengeteg vendége lesz.

4. Indítása kevesebb kockázattal jár

A franchise esetében – európai tapasztalatok és kutatások által is igazolt – előny, hogy a sikeres üzleti koncepció átvétele csökkenti a kockázatot és a bizonytalanságot, melyet egy új vállalkozás indítása jelent. Lényegében a „hibákat” már valaki más elkövette helyettünk, így nekünk már nem kell.

5. Komoly háttér

A franchise rendszeréből adódó előny, hogy a hálózathoz csatlakozó vállalkozás elindítása után sem marad egyedül. Az átadó ismeri az adott piacot, a lehetőségeket és gyakori kihívásokat, és folyamatos támogatást, segítségnyújtást és képzést biztosít a partnereinek. Még egy instabil gazdaságban is túlélnek a franchise-ok, és sokkal jobban, mint más vállalkozások.

6. Dinamikusabb növekedés, globális elérés

A bevezetett márka dinamikusabb növekedést ígér. A franchise-ok különböző országokban világszerte jelen vannak. Globális hatókörüknek köszönhetően nincsenek kiszolgáltatva az egyes országokban végbemenő gazdasági változásoknak, kríziseknek. A McDonald’s például úgy tudott kilábalni az amerikai gazdasági válságból, hogy a világ más részein működő étteremláncaiból elegendő bevételre tett szert. Bármely más helyi vállalat az Egyesült Államokban nehezen élte volna túl a gazdasági válságot, amikor a vállalkozások leálltak, az emberek pedig takarékoskodtak.

Valami újba kezdenél? Érdekel az üzleti coaching?

Jó helyen jársz!

Ha elgondolkodtatott az ActionCOACH franchise lehetőség,

lépj velünk kapcsolatba!

Az igazi üzletek egy jó beszélgetéssel kezdődnek.

BLOG
VMP1
Podcast