🔹 Próbáltál már vállalkozóként előre tervezni, csakhogy váratlan körülmények miatt ezek rendre felborultak?

🔹 Elvesztegetett időnek érzed a tervezést?

🔹 Netán az is felmerült benned, hogy egyáltalán van-e értelme, hiszen úgyis az élet alakítja a dolgokat?

 

A tervezés azt jelenti, hogy van egy célod

Nincs szükség jövőbelátó kristálygömbre, nem kell pontosan leírni, megmondani, hogy mi fog történni. Sokkal inkább arra van szükség, hogy a jelenlegi tudásod alapján tüzetesen átgondold, hogy a legvalószínűbbnek gondolt helyzetben és körülmények között mit és hogyan szeretnél csinálni. Ha a körülmények másképp alakulnak – ami természetesen gyakran előfordul – akkor pedig újra lehet tervezni.

Ha van terved, az egy kiindulási pont és csak a változások hatásait elemezve kell igazítani rajta egyet. A kitűzött célok eléréséhez szükséges taktikák és stratégiák változhatnak, de a terv, azaz annak alapja, amit el akarsz érni, nem.

 

A jó tervezés eredményeképpen a céljaid eléréséhez párhuzamba tudod hozni az elvárásaidat a lehetőségeiddel.

Más szóval a tervezés annak a keretrendszernek a meghatározását jelenti, amelyben az erőforrásaidra támaszkodva tudsz dolgozni a kívánt eredmények eléréséhez.

Soha nem utaznál el anélkül, hogy legalább azt ne tudnád, hová szeretnél eljutni, ugye?

A vállalkozás tervezése nagyjából ugyanígy zajlik. Ha vannak elképzeléseid arról, hogy hol kellene lennie a vállalkozásodnak, vagy hol szeretnéd, hogy legyen, akkor a tervezés elengedhetetlen.

Milyen tervekről beszélhetünk egy vállalkozás esetében?

(természetesen nem a teljesség igényével…)

👉Üzleti terv

👉Marketing terv 

👉Értékesítés terv

👉Működési terv

👉Pénzügyi terv

👉Fejlesztési stratégia és cselekvési terv…

Ezek tehát a konkrét tervek, de maga a tervezés mindezeket összefoglalóan jelenti és még többet is. Nem pusztán egy pénzügyi vagy értékesítési előrejelzésről van szó, hanem egy olyan iránytűről, amely a kiválasztott időszakra megmutatja az utat céged előtt. Általában éves szinten célszerű gondolkozni, szerencsés esetben egy több éves stratégiai szintű terv kézzelfoghatóbb részeként. Ez persze azt is feltételezi, hogy vállalkozásoddal kapcsolatban rendelkezel egy vízióval, hogy hova is szeretnél eljutni, mit szeretnél elérni. Azt sem árt Magad előtt látni, hogy milyen stratégiával szeretnéd ezt a víziót valóra váltani?

Ne feledd, a taktikák és stratégiák változhatnak. Az erőforrásokat át lehet csoportosítani vagy új módokon elosztani, hogy megfeleljen a piaci igényeknek és feltételeknek. De soha nem szabad feladni a nagyobb, jobb és ambiciózus terveket. Csak ezáltal maradhatsz a helyes úton, és érheted el a kívánt üzleti céljaidat.

Az is megfontolandó, hogy  üzleti tervvel 30%-kal nagyobb az esély a növekedésre! Kattints és olvasd el az ezzel kapcsolatos BLOG bejegyést!

Cégépítő Nap

Szeretnél egy stabilan jövedelmező céget?

Akkor ajánljuk figyelmedbe a Cégépítő Nap programunkat!

 

Gyere el online rendezvényünkre, ahol megmutatjuk, milyen lehetőségek állnak előtted vállalkozásod fejlesztésére!

Arról, hogy egy üzleti tervnek pontosan mit kell tartalmazni egy korábbi írásunkban már olvashattál (ha még nem, akkor ITT megtalálod).

Ha azok a szempontok érdekelnek, amelyeket – a vállalkozási ötlet megszületését követően – még mindenképpen érdemes a tényleges indulás előtt alaposan átgondolni, akkor kattints IDE.

Ha érdekesnek találtad a mostani bejegyzést, kövess minket a közösségi médiában, keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast