Amikor a 11. ismerősöm jelezte, hogy feldobta neki a közösségi portál: 11 éve üzleti coachként, ugyanazt a szekeret tolom; megfogalmazódott bennem egy kérdés: „Nem kellene egy kicsit visszatekinteni: mentoring munkám során milyen kátyúnyomot is hagytam magam után ezen évek alatt?”

Adta magát a helyzet, hogy legyen ez pont 11 sztori, helyzet, siker, felismerés … akár kudarc, ami persze a legjobb nyersanyaga a tanulásnak. Az üzleti coach  különböző üzleti stratégia mentén működő céggel találkozik. Ez velem is így esett. A mentoringra épülő  üzletfejlesztés sohasem „in vitro”, laboratóriumi program, hanem nagyon is in vivo – élettel teli folyamat.

 

A 4. történet:

Az üzleti stratégia játéka, ami milliókat hozhat …

A vállalkozói létforma egyik legfontosabb követelménye, ha létrehoztál és a piacon érvényesülni szeretnél látni egy vállalkozást, akkor akár akarod, akár nem, ennek a cégnek Te leszel az első számú értékesítője. Noha üzleti stratégia, amiről beszélünk, de ez olyan viszony, mint „anya-apa és a gyerek” kapcsolata. Mindaddig amíg nagykorúvá nem válik a gyermeked, te számítasz a legfőbb képviselőjének, gyámjának, támaszának.

Ezt a képviseleti kultúrát a cégtulajdonosok leginkább üzleti kapcsolat-építő rendezvényeken, networking szervezetekben gyakorolhatják. Egy ilyen szervezetet létrehozni, működtetni azok számára nem jelent gondot, akik maguk is napi szinten szembesülnek cégük ilyen-olyan fejletlenségével, esetleges sutaságaival… De abba belelátni, hogy hol miben, milyen tulajdonosi, vezetői beavatkozásra lenne szükség a sikeres és hatékony működés érdekében egy helikopter-pilóta számára komoly kihívást jelenthet.

Kaphat-e cégvezető képzést egy helikopterpilóta?

Azért említem a helikopter-pilótaságot, mert egyik első és gyorsan népszerűvé váló – (egyébként import franchise keretei között működő, ami egyébként az egyik legsikeresebb üzleti stratégia a világban) – ilyen szervezet gazdája végzettsége szerint ezt hozta magával. Vele hamar egymásra találtunk. Azzal keresett meg, hogy a hálózata nemzetközi honlapján találkozott a hírrel, hogy együttműködési megállapodásuk van az ActionCOACH-csal.

Örömmel támogattam és segítettem mindazzal, amivel tudtam, hogy minél jobban befogadják a szolgáltatását a hazai vállalkozók. Mindig éreztem azonban, hogy fellépésében, tónusában van valami, amivel elidegeníti magától az üzletemberek egy részét. Sokan beszéltek róla negatív tónusban, hiteltelennek tartva őt.

Üzleti szimuláció: stratégia és taktika a játékasztalon …

Mígnem egy alkalommal bejelentkezett egy üzleti szimulációs játékra hozzánk. Ez az asztali táblás játék az üzleti élet sűrítménye, eredete neve Leverage, mi „Versenyelőny” név alatt hirdettük, s a játék 2-3 órája egy teljes üzleti ciklus megélésére kínál módot a játékosok számára. Ebben a formában az üzleti stratégia legjobb edzőpályája.

Amikor a hálózatépítési rendszer-gazda második alkalommal jelentkezett be játékra, még semmit nem gyanítottam. Miután eljött harmadszor, majd negyedszer is, ugrott be a felismerés: a szimulátor a pilótakiképzés leghatékonyabb eszköze. Nem is volt más a környezetemben a helikopterpilótán kívül, aki ennyiszer fektetett be időt és energiát „vállalkozás-építést játszani”.

Hogy a megszerzett üzleti rutin birtokában megváltozott-e az illető elfogadottsága, nem tudom. De azt tudom, hogy a bizalmat és a hitelességet csak elveszíteni lehet, megszerezni szinte lehetetlen!

Mit jelent a mentoring, hogyan dolgozik a coach, erről egy rövid rajzos videó ad hangulatos magyarázatot itt: https://bit.ly/32lPTdZ

  

7 FONTOS TÉNY, HÁTTÉR INFORMÁCIÓ AZ ACTIONCOACH MAGYARORSZÁG CSAPATÁRÓL:

  1. Meggyőző üzleti tapasztalat. Szakmai előtörténetünk különböző ágazatokban sikeresen működtetett vállalkozások sorát foglalja magába a logisztikától, a gyógyszeriparig, az FMCG-től a telekommunikációig, a szervezetfejlesztéstől a biztosítási piacig … Valódi tapasztalatokra épül, amit cégtulajdonos ügyfeleinknek átadunk a velük való közös munka során.
  2. Elért eredmények. Vállalkozások sokaságának, üzletembereknek, cégtulajdonosoknak, családtagjaiknak, üzletfeleiknek és partnereiknek az életében hoztunk pozitív változást szisztematikus üzletépítést támogató programjaink segítségével megszámlálhatatlanul.
  3. Képességek és készségek (erősségek). Kiterjedt kompetenciahálóval rendelkezünk a tanácsadás, és személyes fejlődés-támogatás területén. Sajátunk az üzleti és személyes növekedés holisztikus szemlélete, az üzletépítés legjobb stratégiáinak és személyközi dinamikájának biztos kezelése. Cégtulajdonos ügyfeleinkkel konstruktív légkörben, eredmény-orientált megközelítéssel tényleges megoldásokhoz vezető kreatív együttműködésben dolgozunk a sikerért. 
  4. Rendszerek és erőforrások. Széles látószögben és a helyi körülményekhez adaptálva alkalmazzuk azokat rendszereket és megoldásokat, amelyek világszerte szolgálják a kis- és közepes vállalkozások tulajdonosainak, első számú döntéshozóinak a leg naprakészebb, bizonyítottan sikerre vezető megoldásokat az ActionCOACH, a világ első számú üzleti coaching szolgáltató közösségének az erőforrásaira támaszkodva.
  5. Képzettség és önfejlesztés. Az egész életen át tartó tanulás a mi esetünkben naponta bizonyítható aktivitást jelent. Tanulunk kollégáinktól a nagyvilágban, ügyfeleinktől, akik megtisztelnek bennünket kihívásaikkal, felismeréseikkel. Túl a korábban megszerzett képesítéseinken, több száz órányi képzés révén váltunk üzleti coach-csá. Heti, havi, negyedéves rendszerességű konferenciáink, szakmai műhely-foglalkozásaink az üzleti élet minden szegmensére bevilágítanak. Üzleti kapcsolataink révén a legújabb fejleményeket is első kézből ismerjük!
  6. Mentori hozzáállás. Kapcsolatainkat a kölcsönös bizalomra, az őszinteségre, az értékek elismerésére építjük. A minőség iránti elkötelezettség a legfontosabb hajtóerőnk. Az elszámoltathatóságra támaszkodva nyújtunk támogatást az üzleti és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez. Proaktív és kreatív hozzáállásunk abból az elkötelezettségből táplálkozik, ami téged a tényleges változáshoz, az üzleti sikerhez vezető legrövidebb út ismeretéből és ajánlásából fakad.
  7. Empátia és figyelem. Van időnk és energiánk megérteni klienseinket, közös célokat megfogalmazni. Együttesen vonzó és elérhető jövőképet alkotni, és lépésről lépésre közeledve el is érni azokat. Bele tudunk helyezkedni az ügyfeleink cipőjébe. S azt is tudjuk, hová és mennyit kell lépni a siker érdekében…

Üzleti stratégia – játékosan (11 mentoring történet)

Szerző: okt 22, 2019Üzletfejlesztés, Coaching, KKV, Vállalkozás0 hozzászólás