Az újonnan induló vállalkozások közel 30 százaléka nem éri el az öt éves kort sem”

– Opten, 2021

Nem meglepő ez az adat, hiszen a vállalkozásindítás – legyünk őszinték – nem gyerekjáték. Valójában, minden az alapozáson és az üzleti tervezésen múlik…

Mi kell ahhoz, hogy magabiztosan indulhasson valaki neki a vállalkozói létnek?

Hogyan kerülhető el, hogy ebbe a bizonyos 30 %-ba kerüljünk?

 

A kulcs egy jól átgondolt és részletesen kidolgozott üzleti terv.

Arról hogy ennek pontosan mit kell tartalmazni egy korábbi írásunkban már olvashattál (ha még nem, akkor ITT megtalálod), így ezúttal olyan szempontokat gyűjtöttünk össze, amelyeket – a vállalkozási ötlet megszületését követően – még mindenképpen érdemes a tényleges indulás előtt alaposan átgondolni…

  1. Piackutatás. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a fontosságát! Mit csinálnak a versenytársaink? Milyen az árfekvésük? Miben vagyunk jobbak/mások? Igen, egy átfogó kutatás komoly kiadást jelenthet, de online eszközökkel viszonylag költséghatékonyan lehet ezt is előzetesen elvégezni.
  1. Miért életképes az ötleted? Csináltak mások valami hasonlót, ami sikeres volt? Van már egy prototípusod a bevezetni tervezett termékedről? Vedd figyelembe az összes olyan változót, amely hatással lehet az ötleted eredményére vagy kimenetelére. Vázold fel, hogy a változók közül néhány miért nem vonatkozik a konkrét helyzetre, vagy magyarázd el, hogyan kívánod ezeket leküzdeni vagy javítani.
  1. Többféle üzleti terv eltérő célközönségnek! Készülj fel arra, hogy az üzleti tervedet több változatban is elkészíted – egyet a befektetőknek, egyet a kockázati tőkebefektetőknek, egyet pedig az üzleti partnereknek. Ne feledkezz meg róla, hogy a csapatod is ugyanebből a tervből fog dolgozni, az ő akciótervük pedig ennek a tervnek a részletes lebontása.
  1. Minden állításod mindig tudd bizonyítani! Ha az a célod, hogy a következő egy éven belül meghatározó szereplő legyél a piacodon, akkor meg kell tudnod fogalmazni, hogy miért hiszed, hogy ez lehetséges. Mi az, amiben különbözöl / jobb vagy a többieknél? Ha azt állítod, hogy a terméked meg fogja hódítani a piacot, akkor ezt az állításodat tényekkel kell alátámasztani.
  1. Ígérj mindig kevesebbet és teljesítsél mindig az elvártakon túl! Maradj visszafogott minden pénzügyi becslésben és előrejelzésben. Hangoztathatod, hogy reményeid szerint már az első évben meg fogod hódítani a piac 40 százalékát… De a pénzügyi előrejelzéseknél jobb az óvatosság.
  1. Gondolt át a befektetőknek járó lehetséges bónuszokat! Néhány befektető ragaszkodik a gyakorlati szerepvállaláshoz; mások inkább a lehető legkisebb mértékben szeretnének részt venni a napi ügyekben. Azt viszont minden befektető szeretné tudni, hogy mikor térül meg a pénze. Készíts rövid leírást a lehetőségekről, és minden esetben legyél kész megvitatni ezeket a komoly érdeklődőkkel.

Te hogyan állsz vállalkozásod üzleti terveivel?

Elindult már a vállalkozásod vagy még csak kacérkodsz a gondolattal?

Szeretnél egy stabilan jövedelmező céget?

Akkor ajánljuk figyelmedbe a Tervező Workshop 2022-es programunkat!

Kattints a bannerre vagy IDE a részletekért!

Tervező workshop

Gyere el online rendezvényünkre, ahol megmutatjuk, milyen lehetőségek állnak előtted vállalkozásod fejlesztésére!

 

Ha érdekesnek találtad a mostani üzleti tervezés bejegyzést, keress további  olvasnivalókat a blogok között (az üzleti tervezéssel kapcsolatos korábbi blog bejegyzést ITT elolvashatod!)! Még több érdekesség a podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast
Podcast