Miért tekinthető a visszatérő vásárló a stabil üzleti növekedés kulcsának?  A sikeres vállalkozások mögött visszatérő ügyfelek, ismétlődő üzletek állnak, de miért fontos ez?

 

Bizonyított tény, hogy:

    • Egy vásárló megtartásának mindig kisebb a költsége, mint egy új vásárló megszerzésének.
    • A meglévő vásárlók nagyobb valószínűséggel költenek többet ismételt vásárlás esetén.
    • A rendszeres vásárlói kör, folyamatos bevételt jelent és kiszámíthatóbb növekedést tesz lehetővé.
    • Egy elégedett vásárló – ez szintén igazolt – legalább 3 embernek közvetíti a jó híredet, és lesz belőle nagyköveted, vagy akár rajongó híved.
    • A marketingbe történő beruházás megtérülését sohasem az első vásárlástól kell várni, a mérleg másik serpenyőjébe a kliens „élettartam-értéke”, kerül. Az az összeg, amit ismétlődő vásárlásai során nálad elkölt.

Hogyan érhető ez el?

HOGYAN TEHESZ SZERT VISSZATÉRŐ ÜGYFELEKRE?

Az alábbiakban összegyűjtöttünk az ehhez szükséges 6 legfontosabb lépést:

1. Építs adatbázist! – Gyűjts neveket és elérhetőségeket, hogy olyan ügyféladatbázist tudj létrehozni, amelyet gyakran és rendszeresen lehet marketing ajánlatokkal megkeresni. Ne felejtsd, adatbázisba tartozni senki sem szeret. Gondoskodj róla, hogy az adataik megadásáért elismerést érdemelnek, ezért …

2. … hozz létre speciális ajánlatokat! Jutalmazd meg jelenlegi ügyfeleid, és csak nekik szóló kedvezményekkel csábítsd őket újbóli vásárlásra.

3. Tökéletesítsd az ügyfélkiszolgálást! Kínálj kiemelkedő ügyfélélményt – amely azt is jelenti, hogy

  • tedd azt, amit az ügyfeleid elvárnak;
  • biztosítsd, hogy minden interakció egy “WOW” pillanat legyen, amely felülmúlja az ügyfél elvárásait;
  • élj a „kritikus nem fontos” (critical non essential) megoldással, mely apró figyelmességgel jelzi ügyfeled számára, hogy személyre szabott figyelemmel vagy az ő saját igényeire.
  • könnyítsd meg a vásárlásukat a vállalkozásodtól;

4. Folyamatosan fejleszd a termékeidet! – Bővítsd termékeid és szolgáltatásaid körét, hogy az ügyfelek továbbra is elkötelezettek maradjanak, és az érdeklődésük se lanyhuljon.

5. Hozz létre egy a visszatérő vásárlóknak szóló speciális programot! Visszatérő ügyfeleknek szóló tagsági programokkal, limitált kedvezményekkel és ajánlatokkal tarts folyamatos élő kapcsolatot a vásárlóiddal.

6. Törekedj a 80/20 szabály érvényesítésére! Érd el, hogy a visszatérő ügyfeleid tegyék ki az ügyfélbázisod minimum 20%-át, akiknek a nyereséged 80%-át köszönheted.

Ha a vállalkozásod kiszámítható növekedése érdekében visszatérő ügyfélbázist szeretnél kiépíteni, de nem tudod hogyan láss hozzá, egy üzleti coach segíteni tud abban, hogy ezeket az elveket a cégedben érvényre juttasd

Megismertet olyan bizonyított és kipróbált stratégiákkal, amelyekkel valóban maradandó változásokat érhetsz el a vállalkozásodban. Több mint 80 országban használjuk a globális tapasztalatokat, és ültetjük át a helyi gyakorlatba ezeket az ismereteket. Fejleszd tovább velünk a vállalkozásodat!

Kattints és egyeztessünk egy időpontot!

kapcsolat banner

Ha érdekesnek találtad a mostani visszatérő ügyfelekkel kapcsolatos bejegyzést, keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!

BLOG
Podcast