„Adhatom nagyobb krumplival”?
A jövedelmezőség fejlesztés 5 útja BLOG sorozat 5. részének fókuszában a vásárlási érték növelése szerepel. Ha érdekel hogyan fejlesztheted a jövedelmezőségedet, olvasd el az előző részeket is! ➡️
Az értékesítési munka egyik minőségi mutatószámát, azaz a vásárlások számának növelését már vizsgáltuk az előzőekben, de arra is érdemes kitérni, hogy
mit tehetünk annak érdekében, hogy
a vevőink növekvő értéket hagyjanak nálunk?
Ez a klasszikus értékesítési, pillanatnyi vevőbefolyásolási eszközök széles tárházát feltételezi, azaz megjelenik a pillanat hatalma. Olyan érdeklődésen és/vagy elégedettségen alapuló helyzetről beszélünk, amelyben egy felkészült értékesítő (vagy magas színvonalon működő rendszer) akár jelentősen is meg tudja növelni az adott bevétel szintjét.
Természetesen a megoldások részben összemosódnak a vásárlási szám növelését is eredményező technikákkal, ami nem jelenti azt, hogy azokat ne lehetne ebben a megközelítésben is használni. Pl. a kapcsolódó termék ajánlása, ha időben elválik az alap termék vásárlástól, akkor a vásárlás számát növeli, ha egy időben történik, akkor pedig a kosárértékre hat pozitívan.
Ami a megoldási lehetőségeket illeti,
3 fő irányról beszélhetünk:
Nagyon fontos megjegyezni, hogy a sikeres kosárérték növelésnek is vannak alapfeltételei:
➡️ Magas szakmai felkészültség, amit folyamatos képzésekkel érhetünk el;
➡️ Az adott pillanatban összekapcsolva érvényes promóciós ajánlatok esetében a megfelelő háttérszámítások, amelyek biztosítják, hogy az így adott kedvezmények ne tegyék előnytelenné számunkra sem az üzletet csak a mennyiség érdekében;
➡️ Jól felépített kommunikáció, érvrendszer.
Kényes kérdés, de mindenképpen fel kell tenni:
❔Hogyan tudod nyilvántartani azt, hogy a kosárérték növelését célzó megoldások mennyire jövedelmezőek a számodra?
❔Van olyan megoldásod, amelynek segítségével ki tudod számolni a jövedelmezőséget akár termék szinten is?
❔Meg tudod határozni, hogy melyek azok a leginkább jövedelmező termékek,
amelyeknek a forgalmát érdemes ilyen módszerekkel növelni?
❔Van ösztönző programod az értékesítőid számára, melyek a számodra megfelelő irányba terelik a forgalmat?
Ha mindezek után készen állsz, hogy elindulj ezen az úton, de nem tudod hogyan láss hozzá, akkor a jó hír, hogy egy üzleti coach segíteni tud abban, hogy ezeket az elveket a cégedben érvényre juttasd.
Megismertet olyan bizonyított és kipróbált stratégiákkal, amelyekkel valóban maradandó változásokat érhetsz el a vállalkozásodban. Több mint 80 országban használjuk a globális tapasztalatokat, és ültetjük át a helyi gyakorlatba ezeket az ismereteket.
Kattints és gyere el egy ingyenes konzultációra!
Ez a bejegyzés a jövedelmezőségről szóló 6 részes sorozatunk 5. része. Ha érdekesnek találtad a mostani, kattints
➡️ IDE az No1. részért a jövedelmezőség 5 útjáról,
➡️ IDE a No2. részért a lead-ek számának növeléséről,
➡️ IDE a No3. részért a konverzió javításáról és
➡️ IDE No.4. részért a vásárlási gyakoriság javításáról és látogass hozzánk vissza, mert a téma hamarosan folytatódik!
Addig is keress további olvasnivalókat a blogok között és hallgass minket podcast csatornánkon!