11 üzleti coach történet ügyfél-sikerekről, élményekről…

Szerző: | Coaching, Mentoring, Üzletfejlesztés | 0 hozzászólás

Amikor a 11. ismerősöm jelezte, hogy feldobta neki a közösségi portál: 11 éve ugyanazt a szekeret tolom; megfogalmazódott bennem egy kérdés: „Nem kellene egy kicsit visszatekinteni: milyen kátyúnyomot is hagytam magam után ezen évek alatt?”

Adta magát a helyzet, hogy legyen ez pont 11 sztori, helyzet, siker, felismerés … akár kudarc, ami persze a legjobb nyersanyaga a tanulásnak. Az üzleti coach ügyfelei révén számtalan, különböző területen tevékenykedő és eltérő méretű és felépítésű céggel találkozik. Ez velem is így esett. Az üzletfejlesztés sohasem „in vitro”, laboratóriumi program, hanem nagyon is in vivo – élettel teli folyamat.

2. történet:

Versenytárs kizárása

A sors úgy adta, hogy coach-ként az első ügyfelem egy speciális szegmens szolgáltatója volt. Az édesapjától örökölt vállalkozásában útjelző, terelő eszközök gyártásával és forgalmazásával foglalkozott. A szerződés-kötésünk nem várt nehézségekkel indult. Számomra teljesen meglepő módon az angolból magyarított, a coaching kereteit, folyamatait rögzítő megállapodás nem volt számára kielégítő. Ragaszkodott hozzá, hogy fogalmazzunk meg versenytárs-kizáró kauzát is a szövegben. Nem volt elég a számára a szokásos titoktartási formula, mely szerint – ugye – a tőle kapott információkat nem oszthatom meg mással, s ő is a csak a szerződésben megnevezett vállalkozásban saját célra veheti igénybe a szolgáltatásaimat.

Coach-ként mire mondok igent vagy nemet?

Arra kellett kötelezettséget vállalnom, hogy az együttműködésünk ideje alatt s azt követően nem nyújtok üzletépítő támogatást hasonló profilú cégnek… Nem volt mit tennem, a bennem megszólaló kisördög hangja ellenére aláírtam ennek a kikötésnek a felvállalását is.

Akárhogy próbálom utólag szépíteni, ez a fajta félelem a „Dögöljön meg a szomszéd tehene!” hozzáállást jelenítette meg. „Hogy lehet az – morfondíroztam magamban – hogy a világ hatvan országában, több tízezer vállalkozójának évek hosszú sora alatt nem volt fontos szempont, hogy az üzleti coach, akit a fedélzetre hív, rajta kívül kivel, mikor, hogyan osztja meg a tudását? Csak nekünk magyaroknak fáj a versenytárs sikere?” A coaching munka során persze szigorú elvek szerint járok el és ezeket a – munka kereteit jelentő – etikai „partvonalakat” minden esetben megosztom az aktuális partnereimmel és Te is rájuk pillanthatsz itt.

Én persze örömmel osztottam meg nemzetközi szakmai közösségünk, az ActionCOACH team tagjaival a hírt, hogy immár Magyarországon is elérhető ez a hatékony cégépítő, profitnövelő szolgáltatás, az üzleti coaching. S mikor egy londoni kollégám gratulált és visszakérdezett: kiféle, miféle céggel, vállalkozóval van dolgom, körülírtam ügyfelem cégének profilját (név nélkül). Ez remek, jött a gyors re-akció: „- itt a linkje az én Londonban működő hasonló profilú ügyfelem webáruházának”.   Tartós együttműködésünk során – utólag visszatekintve – az ügyfelem szemében akkor nőtt a tekintélyem talán leginkább, amikor bemutattam neki, hogy a telephelyi értékesítés mellett milyen extra előnyei vannak az online piactéren való megjelenésnek! Ne feledd Kedves Olvasó, ez még az Amazon felfutását megelőző időszakban volt.

Cégfejlesztőként ma már persze tudom, a vállalkozókat legtöbbször „fűrészélező kisiparosként” tudom segíteni abban, hogy egyre inkább láthatóvá váljék a fától az erdő. S hogy ez mennyire jellemezhet téged, annak eldöntésében segíthet egy egyszerű teszt: http://cegfejleszto.eu/tesztjeink/coacholhato_vagyok/

Az előző történetet itt találod!