Ebben a négy részes sorozatban azt vizsgáltuk, hogyan lehet az üzleti eredmények növelése érdekében maximalizálni az emberekkel és képzéssel, a teljesítéssel, valamint a rendszerekkel és a technológiával kapcsolatos stratégiákat.
Vajon mi maradhatott még ki?
Nincs olyan érzésed, mintha már minden szóba került volna?
Nem egészen…
Ha a vállalkozásodban rendszerezett folyamatokat vezettél be és újrafogalmaztad az eljárásokat, honnan tudod, hogy mindez működik? Ha nincs tesztelés és mérés, nem tudhatod, hogy melyik változtatás vagy változtatások voltak a leghatásosabbak. Kövesd ezt az egyszerű szabályt:
„Ne változtass, csak akkor, ha tudod mérni!”
Brad Sugars
Átfogó változtatásokba pedig csak akkor kezdj, ha be tudtad azonosítani azokat a mutatókat, amelyek a vállalkozásod működését leginkább leírják.
De mit kell mérni és tesztelni ahhoz, hogy folyamatosan finomítani lehessen a vállalkozás működését, azaz, hogy számottevő eredményeket lehessen elérni?
Íme a mérőszámok listája:
- Havi és éves költségvetések tervezése és betartása
- Az egyes értékesítők konverziós rátájának mérése
- Nyereségelemzés minden marketingkampányhoz kapcsolódóan
- Házipénztár rendszer működtetése
- Haszonkulcs nyilvántartása
- Az összes lead számának és eredetének folyamatos mérése
- Minden csapattag esetében az átlagos értékesítés mérése
- A tranzakciók számának rögzítése minden egyes ügyfél esetében
- Havi mérleg kitöltése
- A kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) mérése a vállalkozás minden területén
- Teljes körű rendszeres készletellenőrzés
A tesztelés és mérés az új értékesítési és marketing stratégiák és taktikák bevezetésénél folytatódik.
Az eredmények maximalizálásához elengedhetetlen annak megértése, hogy kik látogatják a honlapot, honnan érkeznek és mire reagálnak. Melyek a legfontosabb mérőszámok, amelyeket itt figyelembe kell venni?
Erre is van egy lista:
- Webes forgalom eredete
- Márkaismertség
- Egy lead beszerzési költsége
- Weboldalra érkező lead-ek eredete
- Visszatérő látogatók
- Online konverziós arányok
- Lead konverziós arányok
- Kattintási arány
- Ügyfél élettartam érték
- Közösségi médiaplatform-specifikus betekintések és intézkedések
A tesztelés a vállalkozás marketingjében működik leginkább. Persze a tesztelés és a mérés nem újdonság. Valószínűleg vállalkozóként mindig is ezt tetted. Emlékezz vissza a közösségi médiás hirdetésekre, amelyeket kipróbáltál és amelyek „nem működtek”, vagy a rádiós reklámokra, amelyek „rendben voltak”. Ez mind tesztelés. Arról szól, hogy kiderítsd mi hoz eredményt és mi nem, majd ennek alapján hozz döntéseket. Tárd fel azt is, hogy honnan szereztek tudomást rólad és ezt is rögzíteni kell. Ha ezt nem teszed, örökre a sötétben fogsz tapogatózni.
Az ügyfelek általában olyan sok helyről érkeznek, hogy képtelenség megítélni, hogy egy-egy hirdetés hogyan működik ha csak az eladási adatokat nézzük. Talán azon a héten többen ajánlottak, vagy pl. fesztivál volt a városban… Olyan sok a lehetőség. Ezért minden alkalommal, amikor valaki vásárol, fel kell tenni neki a kérdést: „Egyébként megkérdezhetem, hogy honnan hallott a vállalkozásomról?”. Senkinek, de tényleg senkinek sem okoz majd gondot, hogy megválaszolja ezt!
Ébernek és fegyelmezettnek kell lenni! Nem lehet csak időnként tesztelni és mérni. Ezt minden nap minden órájában meg kell tenni. Valójában ez nem annyira nehéz – csak nem szabad megfeledkezni róla minden ügyféllel való kapcsolatfelvétel után. Arról is meg kell győződni, hogy az alkalmazottak is ugyanígy járnak el. Hangsúlyozni kell ennek fontosságát, és feltétlenül meg kell követelni, hogy így járjanak el. Ebben a kérdésben elengedhetetlen az őszinteség.
Ha nem tudod, honnan jönnek a vásárlóid, akkor tényleg a sötétben tapogatózol. Nincs valós elképzelésed arról, hogy mely marketingkampányok működnek, miként teljesítenek az értékesítőid, vagy akár arról, hogy mennyibe „kerül” egy-egy értékesítés.
Amennyiben ezekkel tisztában vagy, akkor már tudsz jó, sőt megalapozott döntéseket hozni. Tudni fogod, hogy mely marketingkampányokat kell leállítani, melyeken kell javítani, és melyekre érdemes több pénzt költeni. Azt is tudni fogod, hogy hol van a „stratégiai előnyöd” – vagyis azt, amin a leginkább javítani kell. Lehet, hogy a konverziós arány magas, de a leadek száma kevés – vagy éppen fordítva. Lehet, hogy a leadgenerálás és a konverzió is jól teljesít, de nem kerül sor elég magas árkategóriájú termékek értékesítésére. Ha már tudod, hogy melyik területen van szükség további munkára, elkezdhetsz új, jól megalapozott marketingdöntéseket hozni.
Nem tévedés, ha úgy érzed, hogy ez egy hatalmas projekt. Az! Egy profi üzleti coach segítségével azonban racionális és logikus lépésekre bontható. Egy üzleti coach nem csupán listázza a problémákat, hanem azon dolgozik, hogy valós és tartós változásokat érjen el a vállalkozásodban. Az ő objektív szempontja segít meglátni azt, amit esetleg nem vettél észre, vagy amit már régóta kerülsz.
Egy üzleti coach nem luxus, amit nem engedhetsz meg magadnak, hanem egy szükségszerűség a vállalkozásod számára! Az elszámoltathatóság az egyik legnagyobb erőssége a vele való munkának. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a vállalkozásunkkal kapcsolatban saját magunktól nehéz igazán objektív választ kapni, de az üzleti coach mindig meg fogja mondani az igazat. Még akkor is, ha ezt nem akarod meghallani. Egy üzleti coach több okból is jobb, mint egy tanácsadó. Több éves sikeres tapasztalattal rendelkezik, amely értékes betekintést nyújthat, és segít hosszú és rövid távú célok és stratégiák kidolgozásában, valamint a vállalkozásod olyan területeken történő fejlesztésében, amelyeket eddig esetleg figyelmen kívül hagytál. Lehetséges túlélni az üzleti életben egy coach segítsége nélkül, de boldogulni szinte lehetetlen…
Lemaradtál az előző részekről?
Az előző a RENDSZEREKRŐL és TECHNOLÓGIÁRÓL ITT, a TELJESÍTÉSRŐL ITT és sorozatindító első az EMBEREKRŐL és KÉPZÉSRŐL ITT olvasható!
Ott tart a vállalkozásod, ahol szeretnéd?
Mi lenne a válaszod az alábbi kérdésekre?
Kiszámítható és tervezhető cashflow van a cégedben?
Elegendő idő jut céged fejlesztésére?
Megfelelő emberek alkotják a csapatod?
Elégedett vagy a profitoddal?
Ha válaszaid között több a „nem…”, és szeretnél több ügyfelet, több bevételt és főleg több profitot, akkor a Vállalkozásfejlesztés 6 LÉPÉSBEN webinárium igazán Neked való!
Kattints és regisztrálj még ma az INGYENES Vállalkozásfejlesztés 6 LÉPÉS SZEMINÁRIUMRA.
Keress további olvasnivalókat a BLOG-ok között, hallgass minket PODCAST csatornánkon!